Egy új zenei CD megjelenése együtt jár népszerűsítő (világkörüli) koncertturnéval. Az egyes helyszíneken, pl. a Papp László Budapest Sportarénában, a produkció sikere megkövetel-e standardizálható esemény-logisztikai tevékenységeket (event-logistics)? Avagy ahány művész és produkció, annyiféle egyedi megoldás?
Inspirációként: http://www.lafemme-magazin.hu/programajanlo/sting-koncert-budapesten; http://www.nlcafe.hu/sztarok/20101104/lady_gaga_extra_kivansagai_a_budapesti_koncertre/
Kedves Bloggolók!Véleményeikből kitűnik, ami a való életben is igaz az esemény-logisztikára: attól függ. Nem mindegy, hogy egyetemi buliról, Szigetről, vagy egy Lady Gaga-show-ról van szó. Mindegyik más szintjét követeli meg a fogyasztóhoz (hallgatóság) vagy a megrendelőhöz (fellépő zenekar, sztár) való alkalmazkodásnak. A koncertek, események kellékeinek jelentős része jól leírható egyértelmű paraméterekkel, így ezek szállítására, mozgatására nem feltétlenül van szükség egy világkörüli turné során, a helyi szervezőknek kell tudniuk biztosítani. Vannak azonban olyan berendezések, kellékek, díszletek, amelyek pl. az adott zenekar egyéniségét reprezentálják, és amelyeket igenis keresztülcipel a stáb árkon-bokron. A standard elemek biztosítása valóban egyszerűbb fesztiválokon, sok fellépőnek megfeleltetve, ugyanakkor a művészek egyedi kéréseihez is kell tudni alkalmazkodni. Így van ez a vállalati logisztikai rendszerek működtetésekor is. A logisztikai szolgáltató rendelkezik raktárakkal, szállítójárművekkel, de hogy melyiket hogyan használja, azt a megrendelő kívánságaihoz kell igazítania.Üdvözlettel, Nagy Judit