http://greenfo.hu/hirek/2011/09/23/a-teherfuvarozas-valos-koltsegeivel-kevesbe-szamolunk http://hu.wikipedia.org/wiki/Citylogisztika
Sziasztok!
Jól közelítették a válaszadók a kérdést, miszerint a logisztika-igényes létesítmények kitelepítése nem oldja meg a közlekedési/logisztikai problémákat, és véleményeiteket jó érvekkel, ellenérvekkel támasztottátok alá.
Szerintem is nagyon fontos egy jó városfejlesztési koncepció, minél kevesebb autó legyen a belvárosban, amelyhez fontos az emberek ezzel kapcsolatos gondolkodásának, hozzáállásának kérdése is. Ezt persze nagyban segíti, ha a tömegközlekedés megfelelő színvonalú, főleg a forgalmas helyek esetében. Jók voltak a példák a közlekedés fejlesztésére: behajtási tilalmak, kerékpározók támogatása, P+R parkolók létesítése.
Jó meglátás, hogy Budapest történelmi város, így utólag kell megfelelni a növekvő igényeknek.
A városok növekedésével, fejlődésével, a városok szélére, vagy fontos szállítási útvonalra (például városi folyó, vasút) tervezett gyárak, raktárak, telephelyek területét szépen lassan „körbenőtte” a város. Sok helyen átgondolatlan városfejlesztési stratégia, vagy annak teljes hiánya miatt éveken át nem foglalkoztak az ipari területek, kereskedelmi zónák és lakóövezetek megfelelő elkülönítéséről. Az önkormányzatok sok esetben csak ipari és gazdasági övezetbe sorolható helyrajzi számon engedi vállalatoknak termelő és szolgáltató (vagy logisztikai) funkció fejlesztését, ezzel is igyekezve elejét venni a lakóövezeteket érő zavaró hatásoknak. Számos önkormányzat folyamatosan igyekszik kiszorítani a (gyakran környezetkárosító, zajszennyező tevékenységgel járó) vállalatokat a település szélére, ahol ipari parkokat alakítanak ki, vagy ipari területeket jelölnek ki. Természetesen nem akarják teljesen elüldözni a cégeket, hiszen komoly helyi iparűzési adót (HIPA) szednek be tőlük, de fontosnak tartják a lakosság véleményét is. A lakók szempontjából életminőség-befolyásoló kérdés lehet a vállalatok száma, elhelyezkedése és tevékenysége. A vállalatoknak is érdeke a város szélén történő működés, ez esetben megspórolható a körülményes eljutás a telephelyre (szűk utcák, korlátozott forgalom stb) és könnyebben megfelelnek a környezeti és egyéb elvárásoknak mint egy belvárosi telephely esetén. Az itt említett magas belvárosi raktározási költség is jó vélemény volt.
A másik oldalról pedig szintén jó meglátás, hogy vannak olyan funkciójú vállalatok, épületek, amelyek pont a belvárosban vannak jó helyen, ilyen a mi Vásárcsarnokunk is.
Én is egyetértek azzal, hogy maradjon, nem csak a felhozott jó érvek (belvárosiaknak is lehetőség, valamint turisták száma) miatt, hanem mert jól elkapott akciókkal sokat spórolhattok és érdekes a különböző nemzeteket bemutató kiállítás-sorozat is!
Havran Zsolt