HTML

Vállgazd Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének vitablogja.

Játékszabályok

Hogyan értékeljük a hallgatók hozzászólásait? Mire adunk pontot? Itt mindenki megtudhatja.

Friss topikok

  • leányvállalat: A Diákhitel elsősorban azoknak hasznos, akik semmilyen más forrásból nem tudnák finanszírozni tanu... (2013.12.03. 13:45) Pénzügy 1. kérdés
  • Herondale: Hitelfelvétel mellett csak végső esetben döntenék. Ebben az esetben a deviza alapú konstrukciót vá... (2013.11.29. 08:58) Pénzügy 2. kérdés
  • sallaiz: Egy fontos dologról ha jól láttam akkor nem írt senki. Ez az e-útdíj. Bár nem a városi logisztikáh... (2013.11.23. 15:05) ÉFM - 1. kérdés
  • Szántó Rúben: Szerintem ezt nem feltétlen igényelné a várásló közösség, csak a legtöbb szolgáltató vállalatoknak... (2013.11.22. 12:38) ÉFM - 2. kérdés
  • sallaiz: Hátránya még, hogy a hallgatók túl sok információhoz juthatnak hozzá, egyre nehezebb kiszűrni a re... (2013.11.16. 00:47) Információ - 2. kérdés

Linkblog

Üzleti gazdaságtan 5. kérdés

2010.03.09. 11:22 palfiildi

A japán autógyárak, elsősorban a Toyota, azzal lettek világelsők, hogy a gyártási minőséget és a költséghatékonyságot a korszerű termelésszervezési eljárásokkal új dimenziókba emelték. Ezzel mind termékeik minőségét, mind saját nyereségüket javítani tudták.

Sokak szerint ma a koreai autógyártókon a sor, hogy világelsőségre törjenek, és ezzel új globális piaci helyzetet teremtsenek. Az előadáson hallott „lean management” alkalmazásában vajon képesek lehetnek megelőzni a japánokat? Hogyan? Vagy lehet bármilyen más alapon világelsőségre törni az autóiparban?

3 komment

Címkék: uzleti gazdasagtan 5 kerdes

A bejegyzés trackback címe:

https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr891823554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

newgie (törölt) 2010.03.09. 21:20:48

Véleményem szerint a XXI. század autóiparában nem a lean a kulcsa a világelsőségnek. Annak ellenére, hogy maga a folyamat bevezetése, fejlesztése, és megfelelő irányítása elengedhetetlen, egy jól működő vállalat esetén ez nem ad korszakalkotó pluszt. Természetesen a Toyota is elért már valamit, és az is biztos, hogy a lean teljesítménye is felülmúlható, de már csak egy bizonyos (apró) mértékig. Nem hiszem, hogy érdemes lenne eljutni oda, amit pl a Nike megtett, hogy a munkafolyamatokat század másodpercnyi pontossággal osztotta be. Ameddig emberek dolgoznak a gyárakban, addig ne várjunk tőlük gépi pontosságot, van egy határ, amit még véleményem szerint a lean-nek sem szabad átlépni, és ez pedig az ember és a gép között húzódó határvonal. Pontosan emiatt, hogyha Korea előretör az autógyártásban, akkor az nem amiatt lesz, hogy a munkás 0.6 sec alatt megnyom egy gombot, 1.8 sec alatt csavaroz egyet, sokkal inkább a logikus munka összehangolása miatt. És ez alatt azt értem, hogy- megkockáztatom- csökkentsük a termelést, hiszen csak termelünk, termelünk ész nélkül, nem figyelünk a külvilágra, nem kötünk kompromisszumokat, csak a részvényesek érdekeit figyeljük. De lehet másképp is. Szerintem tiszta gondolkodással, józan fejjel, és őszintén "szónokolva" lehet világelsőségre törni az autóiparban. Talán a hatalmas árrés csökkentése is megoldást jelentene, hiszen CSAK a pénzéhségből kellene kissé csökkenteni. Persze minden a pénzről szó, de nem szabad, hogy emiatt más értékek is kiszoruljanak. Így tehát a lean fontosságát hangsúlyozva úgy gondolom, hogy ezen felül más értékeknek is prioritást kellene kapniuk, és aki ezt fel meri vállalni, és meg meri lépni, az szerintem még sokra viheti, nemcsak az autógyártásban.

Mayonnaise 2010.03.12. 10:03:24

Véleményem szerint manapság már nem elsösorban a termelési módszerrel lehet egy autógyár világelsö. A jelenlegi legnagyobb probléma a gépjármüvek károsanyag kibocsájtása, illletve az egyre fogyó köolajkészletek. Ezérf hallunk több és több bejelentést az autógyárak részéröl, hogy kísérleteznek környezefkímélö gépjárművek kifejlesztésével. Szerintem a jövö sikeres autógyárainak ez jelenti a legnagyobb kihívást, s aki ebben elsösorban lesz az lehet a világelsö. Késöbb azonban ismét elötérbe kerülhet az ilyen típusù autók költséghatékony gyártása.

grubbs 2010.03.12. 12:05:34

Az előző kiváló kommenteket olvasva, csak egyetérteni tudok, de először is a kérdésre válaszolnék! A Toyota egy nagyon nagy mértékű fejlődésnövekedést ért el a LEAN alkalmazásával, és most, mint azt az előadáson is lehetett hallani, nagyon sokan próbálják ugyanazt végrehajtani mint ők. Az, hogy a LEAN megvalósításával hatékonyabbá tették a termelést, az nagyon nagy részét adta ennek a sikernek, és véleményem szerint a LEAN-t még hatékonyabban ki lehetne még használni, új technikákkal, és újonnan kifejlesztett módszerekkel, DE a Toyota sikerét nem csak ez adta. Van a Japánoknak egy olyan alapvető hozzáállása a munkához, és az egész élethez, amint mi, mint kívülállók nagyon nehezen tudunk megérteni. Mint azt a kultúrájuk teljesen és összetett egyedisége is mutatja, nagyon egyedi a gondolkodásuk, és mivel véleményem szerint az egyik leghatékonyabb, és legjobb munkamorál jellemzi őket, ezért nem vehető át a Koreaiak által a helyük az autógyártás trónján, hiszen ez a morál nem másolható, bárki bármennyire is szeretné, vagy nem szeretné!

Viszont a tisztelt kollégák válaszával kapcsolatban meg az a véleményem, hogy energiatakarékos, és alternatív üzemanyaggal működő autók gyártásával, és az emberekben egyre növekvő félelemmel, és ezzel egy időben a bennük kialakuló környezet tudatossággal, előfordulhat könnyen, hogy a koreaiak átvennék az autóipar piacvezetője címet, amihez természetesen nemcsak új módszerek kellenének, de egy nagyon jó marketingkampány is, annak minden csodálatos eszközével együtt.
süti beállítások módosítása