HTML

Vállgazd Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének vitablogja.

Játékszabályok

Hogyan értékeljük a hallgatók hozzászólásait? Mire adunk pontot? Itt mindenki megtudhatja.

Friss topikok

  • leányvállalat: A Diákhitel elsősorban azoknak hasznos, akik semmilyen más forrásból nem tudnák finanszírozni tanu... (2013.12.03. 13:45) Pénzügy 1. kérdés
  • Herondale: Hitelfelvétel mellett csak végső esetben döntenék. Ebben az esetben a deviza alapú konstrukciót vá... (2013.11.29. 08:58) Pénzügy 2. kérdés
  • sallaiz: Egy fontos dologról ha jól láttam akkor nem írt senki. Ez az e-útdíj. Bár nem a városi logisztikáh... (2013.11.23. 15:05) ÉFM - 1. kérdés
  • Szántó Rúben: Szerintem ezt nem feltétlen igényelné a várásló közösség, csak a legtöbb szolgáltató vállalatoknak... (2013.11.22. 12:38) ÉFM - 2. kérdés
  • sallaiz: Hátránya még, hogy a hallgatók túl sok információhoz juthatnak hozzá, egyre nehezebb kiszűrni a re... (2013.11.16. 00:47) Információ - 2. kérdés

Linkblog

Marketing - 2. kérdés

2013.10.21. 11:39 palfiildi

2.Mit gondol, egy termék ill. egy társadalmi ügy vonzerejét növeli-e, ha ismerős arc vagy arcok reklámozzák ill. népszerűsítik? Véleménye szerint pl. a londoni olimpikonjainknak van-e ilyen vonzerő  növelő értéke  vállalatok ill. társadalmi szervezetek számára?

Kedves Hozzászólok,

 

nagyon örültem Egerszegi Krisztina példájának, aki nem akkor lett reklámarc, amikor aktív olimpikon volt, hanem sokkal később, hosszú évek után is emlékezünk rá, a teljesítménye még hosszú évek után is lehetővé tette az ő „használatát”. Nagyon hiteles, mint személyiség, és a termékkel is hitelesen össze lehetett kapcsolni. A hitelesség és a kapcsolódás nagyon fontos, valamint ahogy Ti is írtátok, a célcsoport is. Többetekben felmerült az „időkorlát”, hogy csak az olimpia vagy a nagy események idején „használják” a híres sportolóinkat. Teljesen igazat adok abban, hogy sokkal többet lehetne őket a „köztes időkben is”, és aki igazán jó, később is. Persze nem mindegy kit és mire. A sportolókat egészséges termékek, sportesemények, társadalmi ügyek esetében tudjátok leginkább elképzelni. Gyurta Dánielt hoztátok fel többen is, a magyar olimpikonok közül őt szerepeltették legtöbbet reklámokban, különféle „megjelenésekben”.

 

Ami nagyon pozitív, hogy az ismert sportolók odaállnak sok jó kezdeményezés, sok jó ügy mellé: például idén októberben, pár héttel ezelőtt Benedek Tibor háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, Székely Bulcsú olimpiai bajnok vízilabdázó, Bóta Kinga olimpiai ezüstérmes kajakos és Kálnoki Kis Attila világbajnok öttusázó álltak rajthoz a Magyar Máltai Szeretetszolgálat csapatában a 28. Spar Budapest Maratonon, hogy a legszegényebb területeken élő gyerekekre hívják fel a figyelmet. És azért szerencsére ilyenekből sok van, de lehetne több is! Egy másik példa, ami bennem megmaradt: egy tavaszi szegedi futóversenyen az olimpiai férfi kajak négyes tagjai Kammerer Zoltán, Tóth Dávid, Kulifai Tamás, Pauman Dániel, olimpiai bajnok vízilabdázók Kis Gábor és Hosnyánszky Norbert, valamint az olimpiai válogatott kézilabda kapusa Mikler Roland nyitotta meg az eseményt, és egész nap ott voltak. A szakemberek körében vitatott azonban, hogy ha egy szabadidősport eseményen egy híresség lövi el a rajtot, vagy ő szerepel, jelen van, az biztosan, 100%-ban jó-e. Akkor ugyanis a média csak a hírességekkel foglalkozik. Valamint az egyszerű ember gondolhatja azt is, hogy hol van ő az olimpikonoktól, ő nem tud olyan teljesítményt nyújtani, és inkább el se megy az eseményre… A sztárokkal vagy hírességekkel való hirdetésnek viszont az az előnye, hogy azt az érzést tudja kelteni a fogyasztóban, hogy ha ez az ember erre a bizonyos termékre, eseményre esküszik, akkor ezzel a termékkel, eseménnyel én is csak jól járhatok. Meg a híresség tud adni különlegességet, megkülönböztetést, egyediséget is.

 

Vannak azonban „kudarcba fulladt” esetek, kockázatok is, amikről Ti is írtatok:

-         a rossz szereplés: ha a győztesnek várt neves sportoló vagy csapat kiesik, az nem jó az arra a szezonra őt használó márkának, mert ha rosszul szerepelnek a sportolók, nem jutnak be az elődöntőbe, döntőbe, akkor eleve jóval kevesebb megjelenésre van lehetőség, illetve a sikeres csapat támogatása tovább erősíti a bizalmat és az ismertséget a szponzor irányába, míg a sikertelen csapat nem biztos

-         váratlan esemény történik a márka arcával, ami a márka számára kínos, vagy néha már vállalhatatlan (Michael Phelps drogbotránya és a Kellog's; vagy Armstrong vagy éppen Tiger Woods esete a szponzorokkal, akik ugye vissza is léptek a további együttműködésektől a dopping és a szexbotrányok után)

-         nem sikerül kialakítani a kapcsolatot: Vodafone esete Kásás Tamással, amit a szakma egy része egyelőre nem a legsikeresebb kapcsolatnak vél.

 

Összegzésként a kulcsszavak, amiket meg kell fontolni a témában: hitelesség, kapcsolódás, célcsoport, egyediség-megkülönböztetés, kockázatok.

További lelkes blogírást kívánva, üdvözlettel,

Szabó Ágnes

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr305590558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nikiszabo 2013.10.21. 20:17:33

Véleményem szerint növeli egy termék illetve egy társadalmi ügy vonzerejét, ha ismerős arc vagy arcok reklámozzák, népszerűsítik azt. Nagyon fontos, hogy az adott ember amit reklámoz, azt hitelesen tudja képviselni, felfigyeljenek rá, jó hírneve legyen és szerintem erre a híres sportolók vagy olimpikonok tökéletesen alkalmas személyek. Fontos, hogy mit szeretnénk népszerűsíteni sportolóinkkal, ennek missziója az egészségtudatos életmódra nevelés,sportolás fontossága.
Magyarországon ezt még nem teljesen használják ki, de szerencsére egyre inkább elterjedőben van. Külföldön ezt nagyon sikeresen alkalmazzák. Erre egy nagyon jó példa David Beckham, mert nagyon sok iparág sok márkát vele reklámoz (Adidas, Armani, H&M, Pepsi, Coca Cola), ő a világ egyik legkeresettebb reklámarca, a saját neve is egy márkanév lett. Erre sok cég építette marketing stratégiáját.
Úgy gondolom, hogy a londoni olimpikonjainknak volt és van ilyen vonzerejük.
Példák
Gyurta Dániel hazánkban komoly marketing értékkel bír és az egyik, ha nem a legnépszerűbb sportoló. Ilyen cégek szerepelnek szponzorai között, mint Honda, Arena, Alpok-Aqua, EON kampány, Szerencsejáték Zrt. kampány és egyben ő ezeknek a cégeknek az egyik reklámarca is.
"A sport mindenkié" kampányban szerepelt Szilágyi Áron és Berki Krisztián. Ebben az egészséges életmódot és a rendszeres sportolást hirdetik.
De említhetnénk külföldi sportolókat is, pl.:Michael Phelps, vagy labdarúgásban Christiano Ronaldo, Lionel Messi nagyon sok fiatalnak a példaképei és erősen a sportra buzdítanak.
Természetesen vannak kockázatok is,mert megkötnek pl. előre egy reklámszerződést, de a sportoló botrányba keveredik (lásd: Tiger Woods szexbotránya vagy Lance Armstrong doppingbotránya) vagy nem lesz olyan sikeres.
Záró gondolatként kiemelném Egerszegi Krisztinát, aki nagy példakép országunk számára. Abban az időben, amikor sorozatosan 3 egymást követő olimpián 5 aranyérmet szerzett országunknak még nem volt jellemző, hogy a sportolókat reklámarcként használják, de később ( felnőttként) a Danone arca lett.

finszter 2013.10.23. 17:30:40

Az olimpia egy jól beharangozott esemény és nagy figyelmet kapnak az éremszerzők. Egy jól ismert olimpikon mindenképpen nagy marketingerővel rendelkezik. Gyurta Dániel nevét például mindenki ismeri és segíthet egy vállalatot abban, hogy megjegyezzék a nevét ill. hogy megismertesse az emberekkel egy új termékét. Egy jól kitalált reklám sokat lendíthet a cég eladásain. Különösen jó ha az olimpikon sportága kapcsolódik a cég termékeihez, ahogy ezt a Gyurta Dániel - Alpok Aqua reklámnál is láthattuk.

Detti_21 2013.10.23. 19:01:31

Igen, főként az Olimpia, és egyéb sportesemények idején egyértelműen van vonzerő növelő
értéke, ha sportolók népszerűsítik a termékeiket, de úgy tapasztalom,hogy a magyar olimpikonok ezek után annyira már nem bukkannak fel a reklámokban , elhalnak a sportot népszerűsítő kampányok.
Nem minden esetben garancia a sikerre, a közvetíteni kívánt üzenettől is függ, hogy érdemes-e ismert arccal reklámozni. Ahogy az előttem szólók is kifejtették, fontos megtalálni azt aki közvetíteni tudja a márka értékeit, az adott társadalmi ügyet pl. nincsenek botrányai.

Ez már kicsit távolabb vezet a feltett kérdéstől: ismerek olyan példát amikor nem ismerős arc vagy arcok reklámozzák ill. népszerűsítik a terméket pl. Heineken dropped,
de mondjuk ez nem TV-reklám, és semmi köze az olimpikonokhoz, hanem többrészes videók, eléggé meghökkentő,váratlan helyzetekkel, így mindig érdekes volt nyomon követni a kampányt.
Nem tudok pontos számokat, de szerintem azért ezeket sem lehetett olcsóbb mulatság leforgatni, mint felkérni egy hírességet, hogy szerepeljen benne, és ezen termék, a sör esetében talán célszerűbb is volt az ilyen fogyasztókat szerepeltető, bevonó reklám.

Ábel1995 2013.10.23. 21:47:57

Véleményem szerint nagymértékben növeli egy termék vagy társadalmi ügy vonzerejét, ha ismerős arc népszerűsíti azt. És igen: a londoni olimpikonjainknak egyértelműen van ilyen vonzerejük. Főként a sportolók az egészséges élet és a sport mellett, a dohányzás ellen kell, hogy kampányoljanak, így válik a mondanivalójuk hitelessé. Nagyon meg kell gondolnia mind a cégnek, aki felkéri az ismert személyt, mind magának az arcát, személyiségét adó hírességnek, hogy milyen terméket, szolgáltatást népszerűsít. Ha nem jól “lövik be” a reklámot - azaz nem illik össze az arc a termékkel, nem hiteles az előadás -, akkor nem fogja a reklám megszólítani az embereket, a leendő vásárlókat.
A magyar sportolók közül Gyurta Danira esne az én választásom is, ha reklámozni szeretnék valamit: gyakorlatilag mindenki ismeri, fantasztikus eredményeket ért el, szimpatikus - igazi reklámarc.
A külföldi sztárok közül egyet említenék: Brad Pitt arca lett a leghiresebb Chanel illat, a No. 5 reklámarca 2012-ben. Igazi szenzáció volt ez egy éve: első alkalommal népszerűsített férfi egy igazán ikonikus női parfümöt. Véleményem szerint az ötlet zseniális volt: a sztárt nők milliói imádják szerte a világon.
És mint minden reklámnál, itt is nagyon fontos, hogy valami miatt egyedi, megkülönböztető, más legyen, mint a többi: valamiért figyeljenek fel rá.
Még egy dolog, ami megemlítendő, amire utaltak az előttem szólók is: bizony hatalmas kockázatot vállal az a cég, aki előre, ismeretlenül köt meg egy reklámszerződést annak reményében, hogy később befutó lesz a sportoló. De ha jó a megérzése, és valóban sztár lesz a kiszemelt egyén, akkor egy kizárólagos reklámszerződéssel hatalmas bevételt érhet el.

kiko19 2013.10.24. 18:19:47

Szerintem is igen nagy mértékben tudja befolyásolni egy-egy jól megválasztott arc az adott terméket. Így ez természetesen érvényes az olimpiai nyerteseinkre is. Ugyanakkor elengedhetetlen, hogy harmóniában legyen az adott termék és a reklámarc, hiszen ha hiteltelennél válik a reklám ellenkező hatást lehet elérni. Ahhoz, hogy egy terméket pozitívan befolyásoljon az adott reklámarc , ahhoz az kell, hogy a társadalom nagy része számára elismerésre méltót alkosson/cselekedjen. Olimpikonjaink ezt megtették, hiszen elég nehéz pl.: Gyurta Dániel, Berki Krisztián, Pars Krisztián teljesítményét felül múlni. Tiszteletet és elismerést vívtak ki. Olyanokká váltak, akikre büszke lehet a magyar társadalom. Éppen ezért, amikor reklámfilmekben, újságok címlapján találkozunk velük automatikusan odakapjuk a fejünket és miután tanulmányoztuk a terméket pozitívabb kép alakul ki bennünk róla. Ez különösen igaz, ha pl.: Gyurta Daniról, vagy Szilágyi Áronról van szó. Persze előfordul , hogy már az Olimpia előtt is jó reklámarc valaki. Ilyen Gyurta is. Mindenhol szerepelt már a show műsoroktól kezdve a magazinok címlapjáig. Remekül párosítást láthatunk , hiszen az Alpok-Aqua ásványvizekkel foglalkozó cég az úszót választotta reklámarcnak. Ki tudná hitelesebben ajánlani az ásványvizet , mint az akinek "az élete a víz"? ! :) Ráadásul pl Szilágyi Áron is tökéletes reklám"alapanyag" mivel szerintem nyugodtan mondhatom , hogy a lányok többségének kedvence, sikeres, tehetséges és már évesen a csúcson van. Kell ennél jobb/hitelesebb példa? Aligha :) Persze mindez nem csak a hitelességről szól, hanme nagyon komoly pénzek játszanak nem is annyira a háttérben. Ugyanakkor a sportolói magatartás szerint nem valószínű, hogy ez az egyedüli mozgatója a fiatal tehetségeknek. Sőt! Küldetésük megfogalmazódik egy-egy reklám alkalmával , amely a leggyakrabban az egészséges életmódra ösztönöz. Továbbá lényükből kitűnik, hogy igenis lehet valaki sikeres úgy is, hogy közben betartja a szabályokat és "tisztán játszik". Úgy gondolom ezek az egyéni értékek érzékelése is befolyásol minket abban, hogy megvegyük-e a terméket vagy sem. Legalábbis engem mindenképpen :)

bry! 2013.10.24. 19:10:09

Úgy gondolom, hogy hatalmas marketing értéke van annak, ha egy híres, vagy ismert ember (lehet ez akár sportoló, színész, előadóművész stb) reklámoz különböző termékeket. Véleményem szerint, ezáltal a reklám hitelesebb, mivel (most saját magamból indulok ki), az ember sokkal jobban elhisz egy állítást vagy egy személyes véleményt egy híresebb embertől mint például egy vadidegentől. Ez növeli a reklám vagy a hirdetés marketingértékét. Természetesen a magyar olimpikonainknak van marketingértéke és ezt jobban ki kéne használni! Például a 100% természetes alapanyagokból készült ételek, italok reklámozásánál a kedves nézők teljes mértékben elhiszik/elhihetik azt, amit a sportoló állít, mivel ezeket ők is fogyasztják/fogyaszthatják a teljesítményük növelése érdekében vagy csupán az egészség megőrzésének szempontjából, ami mindenkinek az érdeke. De láthattunk már példát arra, hogy a különböző jótékonysági szervezetek a magyar olimpikonokkal együttműködve próbálnak tenni valamit a fejlődés érdekében és itt is magában a marketingértékben a sportoló áll, hiszen őket az egész ország ismeri, elismeri, tiszteli ezáltal nagyobb tömegeket tud megmozgatni egy ilyen intézkedés.

zsákos 2013.10.24. 23:39:07

Szerintem egy vállalat marketingjének egy meghatározó eleme a reklámarc kiválasztása, ugyanis ez igen nagyban befolyásolja a termék népszerűségét. Az emberek hajlamosak a megszokott, jól ismert dolgok mellett dönteni. Így ha a termék népszerűsítője számukra szimpatikus közéleti személy, vagy híresség, könnyebben döntenek az adott termék vásárlása mellett. Viszont nem mindegy a célközönség kiválasztása sem: pl. a Biopont régebben Pécsi Ildikóval reklámozták, itt nyilván az idősebb nőknek próbáltak szimpatizálni. Emellett jelen vannak más cégek is ilyen például manapság a Lipton, akik teájukat híres magyar énekesekkel reklámozzák plakátjaikon. Szerintem hasonlóképp szükséges és sikeres a sportolókkal való reklámozás is. A magyar olimpikonoknak nagy marketing szerepük lehetne, de egyet értek a előttem hozzászólóval abban, hogy Magyarországon ez kevésbé van kihasználva mint lehetne. Véleményem szerint, azért az eddigi reklámok sem voltak sikertelenek az olimpikonokkal. Ilyen reklámarc volt példának okáért Kásás Tamás, aki kétszeres olimpiai bajnokként a Vodafonet reklámozta. Szerintem az ilyen jellegű reklámtörekvések kifejezetten hasznosak lehetnek egy cég számára. Hasonlóképp van ez a londoni olimpikonokkal is.

drabron 2013.10.24. 23:56:25

A cégek és a társadalmi ügyeket képviselő szervezetek alapcélja, hogy termékeik kitűnjenek a reklámzajból. Véleményem szerint a híres emberek szerepeltetése a reklámokban meghozhatja a sikert. Az emberek szívesen mesélnek akár egymásnak is azokról a reklámokról, amelyekben kedvenc sportolójuk, színészük szerepel. Nagyon fontos azonban, hogy a híresség személyisége és tevékenysége ne üssön el a cég népszerűsítendő termékétől. Nem lehet sportolóval cigarettamárkát vagy híres kortárs festővel sportkocsit reklámozni. Az ember csak akkor hisz a reklámban szereplő hírességnek, ha tudja, hogy a hírességnek bővebb rálátása van egy termék piacára, mint egy átlagembernek. Másik nagyon fontos dolog, hogy a reklámban szereplő híresség népszerűségét a reklám készítői reálisan felmérjék. Egy népszerűtlen celebbel is ki lehet tűnni ugyanis a reklámzajból, ám ez a termék eladhatóságát biztosan rontja. A híresség népszerűségét fel lehet mérni az interneten található különböző adatok kiértékelésével (pl. ami az egyik inspirációs cikkben is szerepelt: mekkora figyelmet kap a versenyző az Olimpia alatt), vagy a cég saját maga szervezhet egy kisebb piackutatást, hogy eldöntse kivel éri meg leginkább termékét reklámozni. Sajnos ezek a reklámok könnyen visszaüthetnek, ha a reklámarcok botrányokba keverednek, ezért nagyon fontos, hogy a cég ezt a kockázatot minimalizálni tudja. Ezt a kockázatot sportolók esetén lehet talán a leginkább minimalizálni. Ha egy cég sok fiatal, tehetséges sportolót szponzorál, akkor könnyebben és nagyobb rálátással tud dönteni, hogy ki lehet a cég termékének következő arca. A magyar olimpikonokra jellemzője, hogy sajnos csak aránylag kis számuk van benne a mindennapi köztudatban. Így egy kevésbé híres sportolóval való reklám futtatása nagyon időkorlátos lehet. A sportoló médiaszereplése versenye (pl.: Olimpia, Világbajnokság..) táján a legerősebb, így a reklám igazán csak ekkor lehet hatásos. Ugyanis ha a versenyző nincs benne annyira köztudatban, mint Gyurta Dániel vagy Cseh László, akkor két Olimpia között készített reklám egy kevésbé híres kajakozóval nem igazán kifizetődő.

Herondale 2013.10.25. 00:10:57

Véleményem szerint az ismert arcokkal történő reklámozásnak előnye, és hátránya is van. Egyrészt a terméket könnyen megjegyzik az emberek, hiszen van egy személy, egy arc, akivel össze tudják kapcsolni. Másrészt pl. egy sínész esetében felmerül a kérdés, hogy tényleg, őszinte tapasztalattal ajánlja-e azt a terméket, amit éppen népszerűsíteni kíván. Sokan gondolhatják azt, hogy ha egy filmbeli szerepet olyan hitelesen el tud játszani, akkor egy pár perces reklámban való "színészkedés" már egyáltalán nem jelent gondot számára. megint más gondolat alapján pedig egy híresség nem adja arcát gyenge minőségű termékhez, vagy rossz társadalmi ügyhöz. Az olimpikonok szerepeltetése, pedig véleményem szerint több pozitív hatást vált ki az emberekből, mint negatívat. Ez azzal magyarázható, hogy nekik már sikerült teljesítményükkel kivívni egy tekintélyt, és az emberek ebben megbíznak.

vállgazd lány 2013.10.25. 03:51:29

Úgy látszik abban megegyezhetünk, hogy az ismerős arc növeli a népszerűséget. Én erre a Sugarbird ruha márkát tudnám felhozni, ami magyar női celebek saját márkájaként van eladva. A ruhák árai minőségi dizájner ruhákat sejtet, viszont a valóságban a ruhák minősége nem olyan jó. Ergo a nevet fizetik meg az emberek.
Annyit azért hozzátennék, hogy fontos ki az az ismerős arc, mert vannak olyan híresebb emberek, akiket rengetegen szeretnek, de rengetegen utalnák is, és a vállalatok nem engedhetik meg maguknak, főleg Magyarországon, ahol csak 10 milliós a népesség, hogy nagy létszámú tömeg negatívan álljon hozzá termékükhöz a reklámarc miatt. Társadalmi ügy esetén ez nem érvényes annyira.

Londoni olimpikonjainknak is van ilyen vonzerő növelő értékük társadalmi ügyeknél és adott iparágakban. Pl. egészséghez, sporthoz kapcsolódó terméket lehet velük reklámozni, de pl. divatruhát inkább elad egy szép modell.

nocaps 2013.10.25. 11:59:06

Szerintem egy termék eladhatóságát, elismertségét nagyban megnöveli, ha az adott termékhez egy ismerős arcot tudnak kapcsolni a fogyasztók. Az ismert emberek hitelességet kölcsönöznek a reklámoknak, jobban megbízunk az adott vállalat termékében. A vállalat szempontjából fontos, hogy a kiválasztott reklàmarcuk társadalmilag elfogadott személy legyen (pl. ne egy köznevetség tárgyává vált "celeb"); erre a célra kiválóak a "nemzet büszkeségei", a sportolók.
A sportos témájú reklámok, kampányok száma megnövekedik az Olimpia évében, az olimpiai csapatokat támogató vállalatok nagy hangsúlyt fektetnek erre ebben az időszakban. Az olimpikonok által reklámozott termékek megbízhatóságot és egészsegességet sugallnak: ezt legjobban az élelmiszeripari és a sporteszközgyártó vállalatok tudják kihasználni. Emellett gyakori, hogy a sportolók kinézetük miatt kerülnek a reklámokba (pl Gyurta Dániel, David Backhem, vagy Dudás Miklós), így a reklámozott terméknek/szolgáltatásnak nem kell feltétlenül kapcsolódnia az adott reklámarx sportágához.

k.dori 2013.10.25. 12:48:56

Szerintem nagy a vonzereje annak, ha ismerős arccal reklámoznak, népszerűsítenek valamit. Mivel az átlagos emberek figyelemmel követik a hírességek életét, néhányukat ( aki arra érdemes, mint a londoni olimpikonok ), példaképnek tekintik, így ha meglátják, hogy egy adott terméket egy olimpikonnal reklámoznak, sokkal szivesebben veszik meg azt, mint a konkurens terméket. Nagyon fontos, hogy megfelelő emberrel, megfelelő terméket/szolgáltatást népszerűsítsenek. A botrányhősök például nem valószínű, hogy ugyan akkora erővel hatnának a marketingre, mint egy olimpikon, vagy esetleg más elismert sportoló, színész, zenész stb. Velük is azonban a megfelelő terméket kell, nem túl hiteles, ha egy sportolóval szeszes italt reklámoznak.

sallaiz 2013.10.25. 15:24:16

Véleményem szerint is növeli egy termék vagy társadalmi ügy vonzerejét, ha egy közismert ember jelenik meg a reklámjában. Ehhez kapcsolódóan a magyar közismert személyeknek szerintem nagyobb hatása van, mivel közelebb állnak a társadalomhoz, így az emberek jobban elhiszik nekik, amit reklámoznak. Fontos tényező szerintem az, hogy egy reklám akkor lehet igazán hiteles, ha az személy, aki reklámozza, az közel áll a témához. Így például az olimpikonok szereplése egy reklámban akkor lehet igazán hiteles, ha például a sporttal vagy az egészséggel kapcsolatos témában jelenik meg. Pl. egy fitneszterem népszerűsítése vagy egy vitamin reklámja. Az ember elhiszi, hogy jó termék. De ha például egy telefonszolgáltatót népszerűsít az már nem annyira hiteles. (legalábbis számomra)

nn094 2013.10.25. 21:53:58

Az első kérdésre a válaszom az, hogy egy terméket mindig könnyebb eladni híres emberekkel, mint hétköznapiakkal. Ennek több oka is van.
Az "aranyos" marketing lehetőségek c. cikkben olvashatjuk, hogy Gyurta Dániel, úszó-olimpiai bajnok, az Alpok- Aqua természetes forrásvíz egyik reklámarca. A reklám ösztönzőleg hat a fogyasztásra, de más-más okok miatt. Gyurta Dánial a magyar nemzet hőse, sokan ezmiatt fogják megvenni az Alpok-Aqua ásványvizet egy külföldi termék helyett, még, ha az ugyanolyan jó (vagy még jobb) is.
Sok lány/nő rajong az olimpikonért, s úgy érzik, ha az általa reklámozott ásványvizet vásárolják, azzal kifejezik a külvilág felé is rajongásukat.
Ugyanakkor előfordulhat, hogy valaki ki nem állhatja Gyurta Dánielt (nem tudni milyen oknál fogva), s ezért a polcok mellett sétálva mindig ezt az ásványvíz márkát szúrja ki először magának. Valószínű, hogy előbb-utóbb vásárolni fog a termékből, talán dacból (ilyen az emberi természet).
Egy pénzgyűjtési akcióra is könnyebb felhívni az emberek figyelmét népszerű személyekkel, a fentiekben felsorolt okok miatt.
A második kérdésre a válaszom, hogy a sportolóknak kötelességük a "jó ügyért síkra szállniuk". Gyermekek, felnőttek, idősek egyaránt felnéznek rájuk. Ők azok, akik ösztönzőleg tudnak hatni a társadalomra.
Hazánk népbetegsége például az elhízás. Ennek oka, hogy nem mozgunk eleget, nem táplálkozunk megfelelően. Ha az orvostól, tanárainktól, szüleinktől halljuk, hogy változtatnunk kellene, feldühödünk, bántónak érezzük a megjegyzéseket.
Ha azonban egyik példaképünktől halljuk ugyanezt, valószínű, hogy megfogadjuk a jó tanácsot. Hasonlítani szeretnénk rájuk, úgy érezzük, így közelebb kerülhetünk hozzájuk, stb...
A sportolók esetében is megjelenik a társadalmi felelősségvállalás szükségessége.

teslarok 2013.10.25. 22:39:44

Az előttem szólókkal csak egyetérteni tudok; szerintem is nagyban növeli egy termék eladhatóságát, ha egy ismert arccal reklámozzák, azonban jól át kell gondolni, hogy ki is a célközönség. Vegyük példának a One Euro Market üzletláncot, akik a Barátok Köztből ismert Magdi anyussal reklámozzák üzleteiket. Ez a fiatal korosztály számára valószínűleg nem túl hívogató, ellenben az idősebb hölgyek elképzelhető, hogy preferálják a tv-ből jól ismert arcot.
Továbbá szerintem az sem mindegy, hogy kit milyen termékhez párosítanak. Okos reklámfogás volt pl. az Alpok-Aquától, hogy Gyurta Danival reklámozták vizüket. Sportboltokat, vitaminokat vagy bármilyen sportoláshoz köthető terméket érdemes sportolókkal reklámozni, hiszen ezeket hitelesen népszerűsítik. Előfordulnak azonban olyan reklámok is, amikben máshol van az összefüggés. Itt van pl. a Nespresso és George Clooney esete: bár a sztárságnak nem sok köze van a kávéhoz, azonban egyfajta stílust, felsőbbrendűséget ad neki - azt sugallja az embernek, hogy nem pusztán kávét, hanem kiváltságot is vásárol. Ráadásul Clooney a nőknél sem utolsó. Gyakran megfigyelhető ez a gondolatmenet is, hiszen általában a dekoratív, megnyerő külsejű hírességek köszönnek vissza a plakátokról, rájuk figyelnek fel jobban az emberek.
Összesítve azt mondanám, hogy jó ötlet híres emberekkel népszerűsíteni egy adott terméket, azonban fontos, hogy a reklám hiteles legyen.
süti beállítások módosítása