Hallott-e történeteket mai friss diplomásokról, akik nagyon elégedettek első munkahelyükkel? Miről meséltek, mitől elégedettek valójában?
Motiváció a munkahelyen 2. kérdés
2011.05.03. 13:36 palfiildi
1 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr492874392
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tyrogina_ 2011.05.07. 15:08:57
Nagyon érdekesnek találom a témát. Teljesen egyetértek azzal kapcsolatban, hogy mekkora jelentősége van motivációnak a munkahelyen.
Egy közeli ismerősöm példáját szeretném bemutatni, aki egy mobilkommunikációs technikákkal foglalkozó vállalatnál dolgozik. A vállalat egy igen sokoldalú motivációs rendszerrel rendelkezik és igen nyereséges.
Az említett ismerősöm nagyon szeret a vállalatnál dolgozni, aminek több oka lehet. A fizetésen kívül nagymértékben hozzájárulnak az előadáson is említett nem anyagi ösztönzők és pszichológiai tényezők. Elsősorban a jó légkört említeném, ami a különböző csapatépítő programoknak köszönhető, amitől egy csapat egységesebb lesz és így jobb lesz a teljesítményük is, mivel szívesebben fognak együtt dolgozni. A csapatépítésre még több módszert is alkalmaz a vállalat: csapatépítő kirándulás, innovációs verseny, különböző szabadidős programokat szerveznek. Továbbá támogatja a vállalat az egészség megőrzését pl.: minden évben van ún. feltöltődő hét, magánkezdeményezéseknek is lehetőséget ad: gerinctornára van lehetőség a vállalaton belül hetente kétszer.
Az előadó is említette, hogy mennyire fontos, hogy a főnök elérhető legyen az alkalmazottak számára. Természetesen ez az említett vállalatnál is így van: hetente egyszer a nagyfőnökkel lehet reggelizni és kiemelte, hogy bármikor fordulhatnak hozzá kérdéssel is az alkalmazottak.
Sorolhatnám még a különböző anyagi és nem anyagi ösztönzőket, hiszen anyagi ösztönzőkből is akad bőven.
Szerintem az említett lehetőségek elégedetté teszik a munkavállalót és céljai - egy bizonyos szintig- azonosulnak a munkáltatók céljaival és ez vezeti el a vállalatot ahhoz, hogy nem csak életben tudjon maradni, hanem nyereséges is legyen. Véleményem szerint ezek a költségek nem jelentősek egy nagyvállalatnak, de annál inkább többet tudnak belőle profitálni.
Egy közeli ismerősöm példáját szeretném bemutatni, aki egy mobilkommunikációs technikákkal foglalkozó vállalatnál dolgozik. A vállalat egy igen sokoldalú motivációs rendszerrel rendelkezik és igen nyereséges.
Az említett ismerősöm nagyon szeret a vállalatnál dolgozni, aminek több oka lehet. A fizetésen kívül nagymértékben hozzájárulnak az előadáson is említett nem anyagi ösztönzők és pszichológiai tényezők. Elsősorban a jó légkört említeném, ami a különböző csapatépítő programoknak köszönhető, amitől egy csapat egységesebb lesz és így jobb lesz a teljesítményük is, mivel szívesebben fognak együtt dolgozni. A csapatépítésre még több módszert is alkalmaz a vállalat: csapatépítő kirándulás, innovációs verseny, különböző szabadidős programokat szerveznek. Továbbá támogatja a vállalat az egészség megőrzését pl.: minden évben van ún. feltöltődő hét, magánkezdeményezéseknek is lehetőséget ad: gerinctornára van lehetőség a vállalaton belül hetente kétszer.
Az előadó is említette, hogy mennyire fontos, hogy a főnök elérhető legyen az alkalmazottak számára. Természetesen ez az említett vállalatnál is így van: hetente egyszer a nagyfőnökkel lehet reggelizni és kiemelte, hogy bármikor fordulhatnak hozzá kérdéssel is az alkalmazottak.
Sorolhatnám még a különböző anyagi és nem anyagi ösztönzőket, hiszen anyagi ösztönzőkből is akad bőven.
Szerintem az említett lehetőségek elégedetté teszik a munkavállalót és céljai - egy bizonyos szintig- azonosulnak a munkáltatók céljaival és ez vezeti el a vállalatot ahhoz, hogy nem csak életben tudjon maradni, hanem nyereséges is legyen. Véleményem szerint ezek a költségek nem jelentősek egy nagyvállalatnak, de annál inkább többet tudnak belőle profitálni.