HTML

Vállgazd Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének vitablogja.

Játékszabályok

Hogyan értékeljük a hallgatók hozzászólásait? Mire adunk pontot? Itt mindenki megtudhatja.

Friss topikok

  • leányvállalat: A Diákhitel elsősorban azoknak hasznos, akik semmilyen más forrásból nem tudnák finanszírozni tanu... (2013.12.03. 13:45) Pénzügy 1. kérdés
  • Herondale: Hitelfelvétel mellett csak végső esetben döntenék. Ebben az esetben a deviza alapú konstrukciót vá... (2013.11.29. 08:58) Pénzügy 2. kérdés
  • sallaiz: Egy fontos dologról ha jól láttam akkor nem írt senki. Ez az e-útdíj. Bár nem a városi logisztikáh... (2013.11.23. 15:05) ÉFM - 1. kérdés
  • Szántó Rúben: Szerintem ezt nem feltétlen igényelné a várásló közösség, csak a legtöbb szolgáltató vállalatoknak... (2013.11.22. 12:38) ÉFM - 2. kérdés
  • sallaiz: Hátránya még, hogy a hallgatók túl sok információhoz juthatnak hozzá, egyre nehezebb kiszűrni a re... (2013.11.16. 00:47) Információ - 2. kérdés

Linkblog

Marketing - 1. kérdés

2013.10.21. 11:38 palfiildi

Milyen előnyei vannak a saját márkás termékeknek a fogyasztó számára? Veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Ön melyiket és miért részesíti előnyben? Inspirációként: http://kereskedelem.tlap.hu/magazin/sajat-markas-termek-fogalma/; http://www.gfk.hu/pressreleases/press_releases/articles/011072/index.hu.html ; http://www.mediapiac.com/marketing/marka/Lassult-a-kereskedelmi-markak-piaci-reszesedesenek-novekedese/9986/

Kedves Lelkes Blogírók!

 

Nagyon jó hozzászólások érkeztek, és aminek külön örülök, hogy most már nem az van a fejetekben, hogy a saját márkás termékek olcsóbbak, de sokkal rosszabb minőségűek, mint a márkázott termékek. A minőségpercepciótokban erős javulást érzek. „Az átlag fogyasztók” minőségpercepciója is javult, a bizalom is javult a saját márkás termékek felé. Az biztos, hogy egyre több saját márkás terméknek van szigorú minőségtanúsítványa, valamint folyamatosan tesztelik őket a gyártók fogyasztói kóstoltatásokon is, és amelyek „kihullnak”, azok meg se jelennek a piacon, ugyanúgy, mint a márkás termékek esetében. Folyamatosak az egyéb fogyasztóvédelmi tesztek is. Csak néhány példa: a Tesco saját márkás étolaj nyert és kiváló minősítést kapott egy fogyasztóvédelmi teszten. Narancsleve is nyert már több tesztelésen. Azért a saját márkás Tesco tablet, amit idén szeptemberben vezettek be Angliában, nem biztos, hogy elsöprő sikert arat majd, de kíváncsian várom az eladási adatokat. Ti is írtatok arról, hogy műszaki cikkből a leginnovatívabb termékeket vennétek, és nem a saját márkásokat… A DM, az Aldi is sokat tett azért, hogy a saját márkás termékek minőségpercepciója javuljon.

 

Abban is igazatok van, hogy nagyon jó az ár-érték arány a saját márkás termékeknél. Az árérzékenység pedig szintén „segít” a saját márkás termékek terjedésének. Egyébként összességében az elmúlt évekhez képest drágultak a saját márkás termékek, köszönhetően annak is, hogy a magasabb árszegmensben is megjelentek (prémium saját márkások). A növekedés is lassult, mennyiségben kevesebb fogyott idén, mint tavaly a Nielsen adatai szerint, és egyedül a diszkontokban sikerült növekedniük, érthető módon.

 

Vannak azok a termékkategóriák, alkoholok, üdítők például, amikből továbbra sem engedünk, és márkahűek vagyunk, a márkás termékekbe vetett bizalmunk bizonyos termékkategóriáknál töretlen.

 

Összegzésként a kulcsszavak, amiket meg kell fontolni a témában: ár, minőség, bizalom és márkahűség. Itt jegyezném meg, hogy a saját márkás termékek iránt is nagyon szépen ki tud alakulni az a bizonyos bizalom és márkahűség.

 

További lelkes blogírást kívánva, üdvözlettel,

Szabó Ágnes

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr245590555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nikiszabo 2013.10.21. 19:44:46

Saját márkás termék alatt olyan terméket értünk, amelyen a kereskedő védjegyét, márkáját tüntetik fel. Ezek egyrészt mások által előállított termékek, tehát a kereskedő cég nevére utal, másrészt pedig a kereskedő által előállított saját markát feltüntető termékek. Előnyei a fogyasztók számára, hogy alacsonyabb árfekvésűek, mégis jó minőségű termékek. Kedvezőbb áruk abból fakad, hogy kisebb a marketing költségük, de ebből nem következik az, hogy egyáltalán nincs marketingjük, sőt egyre többet kell vele foglalkozniuk (reklám, kóstoltatás-termékpromoció,stb.). Gondosan megtervezik, hogy a saját márkás termékek melyik piaci szegmensben lehetnek hatékonyak. A saját márkás termékek versenyképessége a piacvezető márkákkal szemben javul, a Nielsen által készített piackutatásból is kiderül, hogy növekedést mutattak a piacon.
A saját márkás termékek főleg az FMCG (fast moving consumer goods) termékeknél jellemzőek, de akár a háztartási gépek között is találunk ilyen saját márkás terméket. A saját márkás termékek elterjedése függ a vásárlók vállalkozó kedvétől is, mivel ezekenél általában nincs hagyományos reklám, először szinte ismeretlenül kell kipróbálni a terméket. Itt is megfigyelhető, hogy a minőségre nagy hangsúlyt fektetnek, egyre inkább előtérbe kerülnek a magasabb minőségű saját márkás termékek (pl.: a Tesco Gazdaságos mellé létrehoztak prémium termékeket is). Számos kereskedelmi lánc más néven forgalmazza prémiumabb saját márkás termékeit, ilyenkor természetesen nagyobb a reklám és az új márka bevezetésének költsége, de nem köti össze őket az áruházlánccal, ami jó is lehet. Tehát nemcsak alacsony áron kínálnak saját márkás termékeket, hanem egyre inkább a magasabb árszegmensekben is megtalálhatók ezek a termékek és erre van is igény. Véleményem szerint a saját márkás termékek jelenléte nem jelenti a gyártói márkák háttérbe szorulását, mindig van és lesz olyan réteg, aki gyártói termékeket fog vásárolni magasabb árszinten is, pl.: Coca Cola termékek,alkoholos italok, fontos számukra a márkahűség. Nagyon sokszor a saját márkás termékek nem konkurenciák a gyártónak, hanem inkább stratégiai partnerek, mert bérgyártásban végzik el a saját márkás termékek gyártását ezek a cégek egyes üzletláncok számára, sőt sok olyan cég van, ahol a bevétel igen jelentős része ebből származik. A gyártói márkák hatalmas előnye az innováció, a folyamatos kutatás és fejlesztés, hiszen a saját márkás termékek inkább me-too, azaz utánzó termékek. Személy szerint óvatosabban kezelem a saját márkás termékeket bizonyos üzletláncokban, inkább előnyben részesítem bizonyos termékcsoportoknál a gyártói termékeket, de vásárolok ilyen fogyasztási cikkeket is inkább kisebb üzletláncoknál. Utolsó gondolatként úgy vélem, jó, hogy vannak saját márkás termékek, mert ezzel nő a piaci verseny és ez a fogyasztók szempontjából nagy előny.

mbencsik 2013.10.21. 22:27:51

Teljes mértékben egyetértek az előttem szólóval, annyit tennék még hozzá, hogy igen, valóban már jó pár éve megfordult minőség téren a trend az egyes kereskedelmi láncok saját márkás termékeinél és ez nagy mértékben köszönhető a Lidl és Aldi piacra lépésének is. Szerintem ezen cégeknek sikerült először megvalósítani azt, hogy elérhető, sokszor kifejezetten olcsó áron biztosítsanak minőségibb saját márkás termékeket vásárlóiknak, főleg élelmiszer-jellegű termékeket. Mert addig a saját márkás termék egyet jelentett a rossz minőséggel ("tesco-s" bélyeg, tisztelet a kivételnek). Nem volt véletlen az sem, hogy a rossz ázsió miatt a Lidl nem próbálta meg saját cég nevét ráírni termékeire, hanem inkább kreált magának egyéb különböző megnevezéseket, amik még mindig bizalomgerjesztőbbek voltak. S mivel ez a módszer sikeres lett, meg a termékek is jobbak voltak az átlagnál (persze, azért ne felejtkezzünk meg a hatalmas és kreatív piár-hadjáratokról), a többi versenytársnak is változtatni kellett a saját márkás termékeik koncepcióján, aminek eredménye a premium és egyéb minőség jelzők bevezetése lett a konkurens cégeknél.

pápacity 2013.10.22. 10:57:35

Tény és való, hogy a saját márkás termékek nem mindig érik el a gyártói termékek színvonalát, de sok esetben a beszállító egy az egyben ugyanazt a terméket szállítja le a kereskedőnek, annak saját márkás termékeként, mint amit egyébként a gyártói márkaneve alatt is leszállítana.
Például kizárt dolognak tartom, hogy a boltokban kapható 1,5%-os Magyar Tej (Alföldi Tej Értékesítő és Beszerző Kft.) bármiben is különbözne a 1,5%-os Tesco tejtől, amit ugyanaz a cég gyárt. Vagy a Penny Market-ben kapható Mogyi Kft. által gyártott tökmag teljesen ugyanaz, mint az eredeti Mogyi tökmag. Elmondható ez a Pápai farmerfelvágottról és a Dárdás farmerfelvágottról, de inkább nem is folytatom.
Ezek alapján joggal mondhatnánk, hogy veszélyben vannak a gyártók márkái, de a valóságban az emberek a fenti termékek vásárlása esetén is sok esetben a gyártói termékeket veszik le a saját márkással szemben.
A kérdés az, hogy mi készteti erre a fogyasztót.

finszter 2013.10.23. 17:04:51

Nem hiszem, hogy veszélyben lennének a gyártók márkái, feltéve persze, hogy jó márkanevet sikerül kiépíteniük. Fontos hangsúlyozniuk a fogyasztóknak, hogy a pénzükért jó minőséget kapnak.
A Tescoban pl. 3 féle saját márkás termék van:
-Tesco Value: ami az olcsóságot tartja szem előtt. Erre könnyen felfigyelnek a vásárlók, hiszen kék-fehér csíkos csomagolású.
-Családi Márkák: itt már jobb minőségű termékek vannak, a cég próbálja igazi "márkává" tenni
ehhez hasonlóak a "Tesco Termékek"
-Tesco prémium minőségi termékek pedig felsőbb árkategóriás termékeket foglalnak magukba

A Tescoban ezenkívül saját márkás ruházati részleget is kialakítottak ffdivat néven

Spar-ban szintén kialakítottak márkatermékeket itt viszon nagyobb hangsúlyt fektetnek az egyedi találó márkanevek kialakításába.

Szerintem a legtöbbször kicsi a különbség a közép kategóriás gyártói márkák és az üzletláncok saját márkás cuccai között.

Detti_21 2013.10.23. 18:41:48

Általánosságban elmondható, hogy az alacsony árfekvés ugyanakkor jó minőség a saját márkában kapcsolódik össze.
Bizonyos termékeknél jelentéktelen a saját/kereskedelmi márkajelzés, ha hasonló/azonos hasznosságot tud a fogyasztó számára nyújtani.
Ha az előbbi fennáll és megfelelően pozicionált a termék, akkor az árérzékenység következtében inkább a saját márka kerül ki „győztesen” .

Nincsenek veszélyben a gyártók márkái: pl. drogériákban, élelmiszerek közül az alkoholos italok, édességek stb. esetében a presztízs,a márkahűség, a reklámoknak köszönhető ismertség miatt nagyobb esély van rá, hogy a fogyasztók inkább a gyártók márkáit keresik.

Ábel1995 2013.10.23. 22:41:55

Saját véleményem helyett szeretnék néhány adatot megemlíteni, amit egy 2010-es online felmérésből válogattam - a felmérésben 53 ország több mint 27 ezer lakója vett részt. (Forrás: Nielsen)
A megkérdezettek több mint fele arról számolt be, hogy sajátmárkás terméket vásárolt a válság ideje alatt, és 91 %-uk azt nyilatkozta, hogy ezen szokásán a gazdasági válságból való kilábalás után se fog változtatni.
De a kutatás azt is kimutatta, hogy egy adott kategória vezető márkái nem esnek áldozatul a kereskedelmi márkáknak.
A felmérés szerint a sajátmárkák 35 %-os piaci részesedésűek Európában, míg az Egyesült Államokban ez az arány 20 % alatti. A vásárlók egyre jobban megismerik, megszokják a sajátmárkás termékeket, egyre jobban bíznak bennük, ezért ezek ma már nem csak alacsony áraikkal képesek a fogyasztókat megfogni. Ám az is megfigyelhető, hogy a sajátmárkák fejlődésének része ezen termékek drágulása is.
A tanulmány szerint a “hagyományos” márkáknak nem lesz más választása, mint hogy egyenlő félként kezeljék a sajátmárkákat. A felmérésben a megkérdezettek több mint egynegyede (29%) szerint a legtöbb sajátmárkás termék minősége vetekszik a hagyományos márkájúkéval. Ennél is többen (35%) nyilatkoztak úgy, hogy egyes sajátmárkás termékek jobb minőségűek, mint a gyártóiak.

Még egy dolgot szeretnék megjegyezni, ami véleményem szerint fontos, ha a sajátmárkás termékekről, illetve a gyártói termékekről beszélünk: egyáltalán nem mindegy, hogy hol, milyen termék esetén vagyunk hajlandóak “bevállalni” a sajátmárkás ( pl. TESCO Gazdaságos) terméket.
Vannak szituációk, amikor a márka “árulkodik” a vásárlóról - mondom ezt úgy, hogy a sznob jelzőt mindjárt magamra is vállalom...

Sirius Alexander 2013.10.24. 17:58:33

A saját márka két dolgot takarhaz általában. Vagy azt feltételezzük, hogy egy üzlet, pl Spar saját márkát (más gyártókkal, készített saját csomagolással), és így olcsóbb lesz, mert a márkanév "költségeit" megspórolják, illetve a nagymennyiségű megrendelés miatti gazdaságos sorozatnagyság értelmében csökken az előállítási költsége. Tehát olcsóbb termékeket kapunk, valamilyen szintű minőségben. Más eseteknél, pl a Rossmann által fémjelzett "Rossmann termékek"-nél, egyfajta garanciát kapunk, hogy környezettudatosan előállított, magas minőséget kapunk azoktól a termékektől.
A fent említett Tesconál mindkettőt megkapjuk. Az alacsonyabb minőségű, olcsóbb Tesco Gazdaságos termékeket, vagy a drágább, de magasminőségű Tesco Színes termékeket.
A fogyasztók árérzékenysége a legfontosabb tényező a mai Magyarországon, szerintem. Mivel az emberek, pláne válságban próbálnak olcsóbban kijönni, így az olcsó márkanevű termékek iránti kereslet növekszik, míg a minőségi márkaneveké csökkenhet. Ezen kívül a "tervezett elavulás" összeesküvés alapján, vagy csak mert Murphy törvénye szerint ami elromolhat el is romlik, csak épp mióta az Adidas-t is Kínában gyártják ugyanúgy évente kell újat venni, pedig édesanyám 81-ben vett Adidas cipője még mindig használható, pedig szőlőben is dolgozott vele. Tehát ez alapján sok fogyasztó úgy van vele, a márka mögött már nincs minőség, így az olcsóbbat választja. Így bizonyos márkák veszélyben vannak, mások, sokszor kevésbé ismert márkanevek pedig erősödhetnek.
Nekem személyesen nagyon változó, mit választok. Szegény, kollégistaként sokszor az olcsóbb termékeket keresem. De leginkább nem nézem a márkát, hanem aszerint döntök ruháknál pl, hogy mi mennyire tetszik, ételeknél, mit kívánok, mit ettem rég... stb, műszaki cikkek esetén, mivel drágábbak, hosszas internetes információszerzés előzi meg a döntésem, de a márka nem érdekel.

memoka94 2013.10.24. 22:38:09

A saját márka a kereskedelmi egység védjegyével ellátott más gyártó által előállított termék. Sok esetben tapasztalhatjuk, hogy a ezek a termékek olcsóbbak, mint a gyártó cég saját terméke. Mitől is olcsóbbak tehát ezek a termékek? Elsősorban, hogy maga a kereskedő cég neve az érték, a márka, amely kifejezi a termék minőségét. Ezeknél a termékeknél is beszélhetünk marketing költségről azonban kevesebbet. A második indok az egyszerűbb, ezért költséghatékonyabb csomagolás, amely szintén a marketingtevékenység egyik megnyilvánulása egy vállalat számára. Továbbá azért is lehetnek kedvezőbbek a Private Label termékek, mert a kereskedő már egy hatékony technológiát vásárol meg a gyártótól illetve innovációt. Az előző gondolatban fontos a hatákonyság, tehát azhogy egy termék ára alacsonyabb, mint versenytársai, nem jelenti azt, hogy az rosszabb minőségű is. Ellentmondásos feltevés, hiszen a közgazdaságtanban éppen az ár az, amely mutatóként szolgálhat a termékről.Egy 2013-as kutatás eredménye szerint a magyarok 168 milliárd forintot költöttek az adott időszakban saját márkás élelmiszerekre (www.elelmiszer.hu/fmcg_szakmai_hirek/cikk/igy_fogytak_iden_a_sajatmarkak). Érdekes lehet az a kérdés is, hogy melyek azok a terméktípusok, ahol a legnépszerűbbek a saját márkák. Napjainkban, a fogyasztók árérzékenysége miatt, a helyes árpozicionálás igen fontos tényező, a sikeres kereslet eléréséhez. Véleményem szerint azoknál a termékeknél választják a vásárlók a saját márkás lehetőséget, ahol a minőséget nem tartják elődlegesnek, ahol nem jár nagyobb hátránnyal a minőség hiánya, mint amekkora nyereséget jelent a maga a minőség. Ez a jelenség főleg akkor következhet be, ha a fogyasztónak túl sok termék közül kell választania, és a termékek egyedisége nem mérvadó. A másik ok talán a presztízsmárkák esete, amikor az adott termék mellé egy kulturális szemléletet is vásárolunk (környezettudatosság, családcentrikusság, adományozás). Zárásképp, nem gondolom, hogy veszélyben lennének a gyártók saját márkái, hiszen nem minden fogyasztó tért át az effajta tudatos vásárlásra, és még megőrizték márkahűségüket, amely igen nagy érték. A másik nyomós érvem pedig, hogy végső soron a saját márkás termékek forgalma is nyereséget produkálhat a gyártók számára.

Herondale 2013.10.24. 23:50:26

Kezdetekben, mikor megjelentek a saját márkás termékek a piacon, mindenkinek ugyanaz jutott eszébe: olcsó, gyengébb minőségű termékek. Ezek elsősorban árban versenyeztek, és az árérzékeny fogyasztóknak köszönhetően egyre nagyobb részesedést szakítottak ki a piacból. A saját márkás termékek ugyanúgy megjelentek nagy áruházláncokban, mint kisebb élelmiszerboltokban, drogériákban. A minőség azonban idővel emelkedni kezdett, és mára már komoly versenytársat jelentenek a gyártói termékeknek, hiszen közel ugyanolyan minőségű árut, jóval olcsóbban meg lehet kapni, és nem kell úgymond a "márkát" megfizetni. Annak ellenére, hogy az emberekben megvan a márkahűség, véleményem szerint a gyártói termékek veszélybe kerültek. Egyre többen próbálják ki a saját márkás termékeke, és azok manapság egyre több esetben bizonyítanak, és állják meg a helyüket a gyártói termékekkel szemben. Emellett egyre több helyen jelennek meg prémium saját márkás termékek, amelyek magasabb árkategóriába esnek ugyan, de ezzel együtt kiváló minőséget is garantálnak.
Én személy szerint egy vásárlás alkalmával összehasonlítom a saját márkás és a gyártói termékeket, és megnézem, hogy ár-érték arányban mit érdemesebb megvenni. De ha megfigyelem, akkor egyre többször esik a választásom a saját márkás termékekre.

drabron 2013.10.25. 00:39:42

Általánosságban jellemző a saját márkás termékekre, hogy olcsóbbak és minőségük kevéssé vagy alig marad el a márkás termékektől. Véleményem szerint növekvő keresletükben alapvetően szerepet játszik, hogy a magyar vásárlói réteg rendkívül árérzékeny. A 2008-as gazdasági válság a társadalom árérzékenységét még inkább kiélezte, így a termékek nemcsak az élelmiszereknél, hanem magasabb árfekvésű termékeknél is potenciális kihívói lehetnek a márkás termékeknek. Nem hiszem azonban, hogy a gyártók márkái veszélyben lennének, mert saját meglátásom szerint a társadalom alapjaiban alulbecsüli ezek termékek minőségét, rangját. Így tartós konjunktúra esetén jelentősen visszaesne a forgalmuk. Továbbá a híresebb márkás termékek régóta folytatott reklámjai és kampányai alapvetően megágyazták társadalmi "rangjukat", így nagyon sok ember nem cserélné le őket semmilyen saját márkás termékre. Én személy szerint csak márkás terméket vásárolok egy bizonyos jövedelem felett. Ennek oka, hogy bennem is meg van az a félelem, hogy a saját márkás termékek esetleg rosszabb minőségűek, így nagyobb jövedelmet nem kockáztatok a kipróbálásukra. Továbbá a műszaki termékek vásárlásánál arra is odafigyelek, hogy a márkás termékek közül is lehetőleg a leginnovatívabb cégtől vásároljak. Ezzel próbálom díjazni a fejlesztésüket, innovációjukat, s előtérbe helyezni őket az "utánzó" vállalatokkal szemben. Ezzel ha én egyedül nem is fogom tovább szítani az innovációs versenyt, de legalább egy tényleg "építő, alkotó" vállalat fejlődéséhez járulhatok hozzá. S nem utolsó sorban így a legmodernebb eszközöket használhatom.

vállgazd lány 2013.10.25. 03:28:49

Csatlakozva az előttem kommentelőkhöz, én is az alacsony árat emelném ki mint fő előnyt. Mivel az emberek életszínvonala valószínűleg tovább csökken a mindenféle adó következtében, egyre jobban oda kell figyelniük kiadásaikra. Ahol tudnak spórolni fognak, és a saját márkás termékek általában olcsóbbak, mint a gyártói márkás társaik.

Az emberekben, az hogy a saját márkás termékek azok "gagyik" pont azért alakult ki, mert olcsók voltak. A "drágább jobb, mert biztos valamivel többet tud vagy valamiben jobb" klisé nagyon sok ember fejében megfordul, hiszen ha nem gondolnak jobban bele, akkor ezzel magyarázzák meg az árkülönbséget. (Megjegyzem néhol jogosan, mint az üdítőitaloknál, alkoholoknál.)

Viszont a magasabb árfekvésű termékeknél is egyre nagyobb veszélyt jelentenek a saját márkás termékek. Gondoljunk csak a Spar Prémium boltokra, ahol már magasabb minőségű saját márkás termékeket kaphatunk kicsivel alacsonyabb áron, főleg az élelmiszerek terén.

Szerintem az emberek először rákényszerülnek a saját márkás termékekre,mert spórolni akarnak. Így akik megengedhetik maguknak, azok amíg tehetik gyártói márkás termékeket fogják venni. De mivel ezeknek az embereknek a száma egyre csökken, így a gyártói márkás termékek eladása is csökkenni fog.

Persze lesznek olyan piacok, ahol a saját márkás termékek nem kerekedhetnek felül a gyártói márkásokon, mert a minőség ígérete nagyobb a gyártói márkáknál és az emberek hajlandóak ezért többet fizetni. Pl. tisztálkodási szerek

Én alapvetően gyártói márkás termékeket vásárolok, mert inkább megfizetem a minőséget. Ugyanis a legtöbb saját márkás terméknek a minőség terén, azért van hova fejlődnie.

k.dori 2013.10.25. 12:42:11

Szerintem nem veszélyeztetik a saját márkás termékek a gyártók termékeit. Bár nagy részük olcsóbb ( hiszen árban versenyeznek ), minőségük gyengébb. Vannak olyan saját márkás termékek is, amiknél nagyobb hangsúlyt fektetnek a minőségre, azonban az a tapasztalatom, hogy mivel ezen termékek esetén már nincs olyan nagy árkülönbség a gyártók márkáitól, ezért az emberek inkább a márkahűségre támaszkodva az utóbbiakat veszik meg.

Kerecseny Rebeka 2013.10.26. 23:53:38

Véleményem szerint a saját márkás termékeknek az előnye elsősorban az a fogyasztók számára, hogy olcsó, vagyis olcsóbb mint ugyanabból a termékből egy ismert akár nemzetközi márkának a terméke. Általában a nagyobb vállalatok, mint az Interspar, Metro, Tesco stb. hoznak létre saját márkás termékeket, hiszen biztosítani tudják a versenyképes árat, azzal hogy nem viszonteladóként adják el a terméket. A vevők számára kedvező, hiszen ha számukra az adott áruházlánc sajátmárkás termékeinek a minősége és az ára is megfelel, nagyon széles termékkörben megtalálják azokat, hiszen élelmiszert ugyanúgy kínálnak, mint italt, tisztítószert, háztartási kellékeket stb. , ami általában más termékekről nem mondható el. A gyártók márkái semmiképpen nincsenek veszélyben. Szerintem az S-budget annyira jelent versenytársat a Mizonak, mint a Parmalat például, tehát semmiképpen sem mondható el más márkák kiszorítása a piacról. Árban hiába kedvezőbbek, ha egy vevő ragaszkodik egy másik márkához, mert neki az ízlik vagy tetszik jobban. A marketing és a nemzetközi elismertség illetve sok más szól egyéb gyártók termékei mellett és természetesen előfordulhat hogy az ár-érték arány is kedvezőbb, tehát a piaci verseny ugyanúgy jelentkezik mint más versenytárssal.
Én nem zárom ki a saját márkás termékek vásárlását, hiszen van hogy jobbak vagy legalább olyan jók mint más gyártók termékei, miközben az áruk kedvezőbb. Én személyszerint inkább "élelmiszer minőségérzékeny" vagyok, tehát a legtöbbet az élelmiszerért és az italért áldozok, hogy az megfelelő minőségű legyen számomra, ott inkább a drágább, vagy már bevált termékeket választom, azonban egy hideg zsíroldóból vagy egy szemeteszsákból valószínűleg megvenném a saját márkás terméket. De úgy gondolom, hogy ezt fogyasztója válogatja, tehát ki mire áldoz többet, kinek milyen az ízlése. Mindenki másképpen válogatja össze, hogy végül mi kerül a bevásárlókosárba.
süti beállítások módosítása