Az Ön által ismert sikeres hazai vállalatok esetei a porteri versenyelőnyre építő stratégiák közül (költségdiktáló, differenciáló, költségekre vagy megkülönböztetésre fókuszáló) melyik típusba sorolhatók be? Mondjanak példákat!
Kedves Hallgatók!Alapjában véve jó példákat hoztatok és jól ragadtátok meg a porteri alapstratégiák lényegét, azt azonban ki szeretném emelni, hogy nem a termék vagy a szolgáltatás az, amelyik az alapstratégia valamely szegmensébe tartozik, hanem maga a vállalat.A kiskereskedelmi tevékenységgel kapcsolatban egyébiránt a költségvezető stratégia leginkább a Tesco és esetleg az Auchan sajátja, hazánkban az Aldi, a Penny Market és a Lidl inkább költségekre összpontosító, a Match és az Interspar differenciáló, míg a Reál, vagy a non-stopok megkülönböztetésre fókuszáló alapstratégiát űznek.Üdvözlettel:Stocker Miklós