HTML

Vállgazd Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének vitablogja.

Játékszabályok

Hogyan értékeljük a hallgatók hozzászólásait? Mire adunk pontot? Itt mindenki megtudhatja.

Friss topikok

  • leányvállalat: A Diákhitel elsősorban azoknak hasznos, akik semmilyen más forrásból nem tudnák finanszírozni tanu... (2013.12.03. 13:45) Pénzügy 1. kérdés
  • Herondale: Hitelfelvétel mellett csak végső esetben döntenék. Ebben az esetben a deviza alapú konstrukciót vá... (2013.11.29. 08:58) Pénzügy 2. kérdés
  • sallaiz: Egy fontos dologról ha jól láttam akkor nem írt senki. Ez az e-útdíj. Bár nem a városi logisztikáh... (2013.11.23. 15:05) ÉFM - 1. kérdés
  • Szántó Rúben: Szerintem ezt nem feltétlen igényelné a várásló közösség, csak a legtöbb szolgáltató vállalatoknak... (2013.11.22. 12:38) ÉFM - 2. kérdés
  • sallaiz: Hátránya még, hogy a hallgatók túl sok információhoz juthatnak hozzá, egyre nehezebb kiszűrni a re... (2013.11.16. 00:47) Információ - 2. kérdés

Linkblog

Üzleti gazdaságtan 3. kérdés

2012.02.22. 11:56 palfiildi

A reklámokkal szembeni "fogyasztói visszabeszélés" lehetősége vajon milyen gyorsan radikalizálja a reklámfilmipart?

A hozzászólásokat 2012. február 27. éjfélig várjuk.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr644170664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

InversioN 2012.02.25. 21:39:47

A folyamat, mellyel a "fogyasztói visszabeszélés" radikalizálja a reklámfilmipart véleményem szerint párhuzamba vonható az információs technológia fejlődésével, és annak gyorsaságával.

A reklámfilmipar pár évvel mindig le lesz maradva technológia mögött, mivel annak el kell érnie egy bizonyos elterjedtségi szintet, hogy hatékony lehessen.

A fogyasztói visszabeszélést, illetve interakciót is az internet elterjedése és a mindennapok részévé válása tette lehetővé. Az ügyes marketingesek felismerték a lehetőségeket, alkalmazták, majd a többi cég is követte őket.

Persze a "radikalizálódást" kétfelé lehetne bontani: technológiai illetve tartalmi.

A következő technológiai lépcsőt valószínűleg az interaktív TV-reklámok megjelenése fogja jelenteni a digitális TV-nek köszönhetően, ami a kétirányú adatátvitel miatt még szélesebb rétegeket von be a "fogyasztói visszabeszélésbe".

De ennél azt hiszem fontosabb a tartalmi fejlődés. A fogyasztók az információbőség idején jobban odafigyelnek a minőségre és kevésébe hiszik el azt, amit a reklámokban látnak, inkább a többi fogyasztó véleményére hallgat.
A fogyasztói visszabeszélés legfontosabb eleme az, hogy a vállalat elérje, hogy a fogyasztók pozitívan nyilatkozzanak a termékről, mivel náluk van az igazi meggyőző erő.
Tehát az elkövetkezendő években olyan átalakulás várható, ahol a reklám célja nem a termék minőségének közvetlen bizonyítása, hanem a fogyasztók rávétele, hogy véleményt nyilvánítsanak, "visszabeszéljenek".

bri92 2012.02.26. 19:27:29

Egyetértek az előttem írtakkal, a fogyasztói visszabeszélés 10-20 évvel ezelőtt még elképzelhetetlennek tűnt, s csak a technika, főleg az internet elterjedése és fejlődése segítette (web 2.0), s az, hogy a fogyasztót már több csatornán is el lehet érni.

Magamból kiindulva pedig tudom, hogy sokszor én sem a reklámoknak hiszek, hanem egy-egy ismerősnek, családtagnak vagy értékesebb árucikkek esetén nem sajnálom az időt s gyakran az internetet is utánaolvasok a fogyasztói véleményeknek. A visszabeszélés lehetősége által elmondható, hogy mi magunk leszünk gyakorlatilag az üzenetek, a mi gondolatunk számít az adott termékről, szolgáltatásról. S így az irányítás (ha szabad így írnom) a mi kezünkben van, ez az úgynevezett fogyasztó által vezérelt marketing.

Véleményem szerint a fogyasztói visszabeszélés gyorsan át fogja alakítani a reklámfilmipart, egyre több vállalat és gyártó fog rájönni, hogy milyen fontosak vagyunk mi magunk, a fogyasztók, s arra, hogy egy elégedett fogyasztó a legjobb reklám.

vjoci92 2012.02.26. 22:10:10

A kérdés véleményem szerint a fogyasztónak inkább a negatív irányú reakcióját érti "visszabeszélésnek". Ez a jelenség már biztosan létezik és ha nagymértékűvé válik, akkor tényleg veszélyes lehet a hirdető cég számára. Hogyan tudná megakadályozni egy reklámfilm ezt a negatív hatást? Az a cél, hogy mindenkit megnyerjen, az eleve reménytelen. Rosszindulatból, brahiból vagy tényleg rossz tapasztalatból mindig lesz, aki "visszabeszél". Ennek úgy lehetne elébe menni, hogy a reklámfilm humorral próbálja megnyerni a fogyasztót (pl. előadáson látott reklámoknál). Az is egy lehetőség, ha a film konkrétan megszólítja, partnernek tekinti a fogyasztót.

Igazán meggyőző lehet, ha egy fogyasztó érvel a termék mellett. Itt jön képbe az internetes, vagy más csatornákon megjelenő fogyasztói véleményalkotás. Egyetértek azzal a fenti véleménnyel, hogy a radikalizálódás lehet technológiai vagy tartalmi, a kettő kölcsönös hatással van egymásra, így alakulhat ki egy nyelvezet vagy egy stíus. Az is előfordulhat, hogy a vita már a fogyasztók között zajlik (esetleg "beépített véleményekkel"). A legfontosabb az adott vállalat számára, hogy erre a témára is megfelelő energiát fordítson és a végeredmény pozitív legyen.

Összességében tehát a "fogyasztói visszabeszélés" nem hagyható figyelmen kívül, ezért gyors ütemben radikalizálja a filmipart.
süti beállítások módosítása