Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben?
Inspirációként: http://hvg.hu/itthon/20111004_bkv_kormany_finanszirozas; https://www.youtube.com/watch?v=31C7OvtNRTg
Kedves Hallgatók!Erre a kérdésre is nagyon jó kommenteket írtatok és kifejezetten örülök, hogy idén az értéklánc témáról is megírtátok a véleményeteket, mert az tavaly eléggé alulreprezentált volt. Nagyon érdekes továbbá, hogy a pártfinanszírozási probléma nem igazán került elő, remélem ez azért van, mert azok az idők már elmúltak és nem azért, mert most épp nem zengik velük tele a médiát.Ismét nem szeretném újra leírni a korábbiakat, így ismét a visszaolvasásra ösztönöznélek titeket. Annyit azonban mégis megjegyeznék, hogy igen a közösségi közlekedési szolgáltatás a BKV „terméke”, aminek egyébként a szolgáltatási színvonala a sok probléma bemutatása ellenére is nagyon magas. A beruházások kérdése kritikus a BKV esetében, mivel itt még a pótló beruházások mértéke is nagyon magas, a közlekedési szolgáltatás ugyanis nagyon tőkeigényes, nem is beszélve, hogy az egyébként is nagy összegű beruházások mellett milyen mértékű a pazarlás. A beléptető kapuk továbbra sem jelentenének megoldást, sőt inkább egy újabb korrupció gyanús, pazarló beszerzés lenne. A jelenlegi helyzet természetesen nem maradhat fenn hosszú távon, a fejlődés kérdésében belső tényezők közül a hatékonyság növelése és a pazarlás és pártfinanszírozás minimalizálása lehet az út, külső tényezők közül pedig az autók korlátozása. A dugódíj például kétségtelenül előnyös lehetne a BKV-nak.Azt egyébként nem gondolom, hogy a BKV-t csak úgy ripsz-ropsz lehetne privatizálni, az érdemi versenytárs kérdése pedig a jelenlegi viszonyok között inkább disztópia, amely két rövid úton felszámolásra kerülő céget eredményezne, amelyeket ezután meg kellene vásárolnia az önkormányzatnak vagy az államnak.
Üdvözlettel:
Stocker Miklósegyetemi tanársegédBudapesti Corvinus EgyetemÜzleti Gazdaságtan Tanszék