HTML

Vállgazd Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének vitablogja.

Játékszabályok

Hogyan értékeljük a hallgatók hozzászólásait? Mire adunk pontot? Itt mindenki megtudhatja.

Friss topikok

  • leányvállalat: A Diákhitel elsősorban azoknak hasznos, akik semmilyen más forrásból nem tudnák finanszírozni tanu... (2013.12.03. 13:45) Pénzügy 1. kérdés
  • Herondale: Hitelfelvétel mellett csak végső esetben döntenék. Ebben az esetben a deviza alapú konstrukciót vá... (2013.11.29. 08:58) Pénzügy 2. kérdés
  • sallaiz: Egy fontos dologról ha jól láttam akkor nem írt senki. Ez az e-útdíj. Bár nem a városi logisztikáh... (2013.11.23. 15:05) ÉFM - 1. kérdés
  • Szántó Rúben: Szerintem ezt nem feltétlen igényelné a várásló közösség, csak a legtöbb szolgáltató vállalatoknak... (2013.11.22. 12:38) ÉFM - 2. kérdés
  • sallaiz: Hátránya még, hogy a hallgatók túl sok információhoz juthatnak hozzá, egyre nehezebb kiszűrni a re... (2013.11.16. 00:47) Információ - 2. kérdés

Linkblog

Motiváció a munkahelyen 3. kérdés

2011.05.03. 13:48 palfiildi

Hogyan lehet az előadó által elmondottak szerint őszintén kommunikálni, elejét venni a folyosói pletykáknak, ha leépítés várható a cégnél? Van-e a tagadásnak és a pánikkeltésnek alternatívája?

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr522874418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kalap_ur 2011.05.06. 16:45:28

Természetesen a folyosói pletykákat úgy lehet elérni, hogy az alkalmazottak és a vezetők között bizalom épül ki, illetve közvetlen kapcsolat. Mind kettő elengedhetetlen ahhoz, ha felmerül valamilyen kérdés/probléma/stb. akkor merjenek bátran és késlekedés nélkül kérdést feltenni. Ez a pletykákat megelőzi.
Az előadás alapján az őszinte kommunikáció a hitegetés mellőzését jelenti első sorban, így aztán minden egyes alkalmazott ismeri a saját karrier lehetőségeit. Ez talán még a könyökölést is megelőzheti, ami tudjuk jól, hogy munkahelyi feszültségekhez vezethet.
Továbbá úgy vélem, hogy a vezetőknek nem csak szakmailag kell támogatniuk az alkalmazottaikat, hanem nyitottnak kell lennie azok magánéleti problémáira. Így könnyebben és gyorsabban lehet például a bizalmat kiépíteni...

kalap_ur 2011.05.06. 16:50:45

Az előző bejegyzésem valamiért nem mentette el...
Tehát azt írtam, hogy alapvetően szükséges a pletykák elkerülése végett a bizalom kiépítése, hiszen ha nem bíznak az alkalmazottak a vezetőikben akkor természetesen nem tudhatják, mire számítsanak. Másrészt nagyon fontos kiépíteni a közvetlenséget és/vagy közvetlen elérhetőséget ugyanis lehet, hogy megbíznak egy vezetőben, de ha nem mernek kérdést feltenni neki, akkor ismét a suttogóposta jelensége fogja felütni a fejét.
Az előadó az őszinte kommunikációt a hitegetés mellőzésében látja, így ugyanis az egyes alkalmazottak számára egyértelműen világossá válik saját lehetséges karrierútjuk. Nem jelentkezik az a jelenség, hogy valakit hitegetnek az előléptetéssel, de az valahogy soha nem akar megjelenni. Ez nyilvánvalóan a bizalmat sérti. Így elsősorban, hangsúlyozom: a bizalom kiépítése a lényeg, amit például az őszinte kommunikációval el lehet érni. Ez hosszútávon elköteleződést jelent és nagyobb elégedettséget a munkahelyen.
süti beállítások módosítása