Az előadáson elhangzott, hogy a Varga Pincészet értékesítésének nagy része belföldön folyik, az export nagysága csekély mértékű. Milyen web 2.0-es eszközökkel lehetne a magyar borok külföldi ismertségét és a külföldi eladási mutatókat növelni?
A magyar boroknak alapvetően jó hírük van külföldön, ez ugyanakkor leginkább csak az elismerésben, nem pedig a magas export mutatókban áll. Fontos lenne a bizalom erősítése külföldön is, ehhez azonban szükséges, hogy a fogyasztók meg is ízleljék azokat, például egy-egy kóstoló keretében. Másrészt azonban ez nehezen kivitelezhető, így a külföldi terjeszkedésben jelentékeny szerepet játszhat a web 2.0.-es felület. Ennek egyik praktikus megoldása a promóciós videók készítése és különböző portálokon való terjesztése lehetne. Ezek a videók jó alkalmat adnának arra, hogy a reklámot élvezetes formában nyújtsák a fogyasztóknak, miközben az érzelmeikre is hatnak. További aspektust jelent a bormarketing összekapcsolása az országimázs promótálásával.
a blog szerkesztői