Az összvállalati stratégia egyik funkciója a vállalati célok kommunikálása. Az érintettekről (stakeholderek) tanultak szerint egy vállalat érintettjei jelentősen különböznek egymástól. Szükséges-e számukra a stratégiai célok eltérő kommunikációja? Ismer-e példát az érintettekhez igazított stratégia-kommunikálásra? Ez a megoldás milyen előnyökkel és hátrányokkal járhat a vállalat számára?
Kedves Hallgatók!Nagyon érdekes vita bontakozott ki, amelyhez gratulálni szeretnék. Azt gondolom azonban, hogy a célok lebontása, illetve a célhierarchia nem azonos a célok kommunikálásával, éppúgy ahogy a szerződéses kapcsolatok a beszállítókkal sem. A vállalati stratégia tetején általában kvalitatív jellegű stratégiát találunk, amely a misszióból, a vízióból és a filozófiából áll. Itt a küldetés a külső stakeholdereknek szól, a jövőkép a belsőknek, a filozófia pedig mindkét csoport számára hordoz üzenetet. A vállalat misszióját nem érdemes a külső érintettek számára újra és újra interpretálni, sokkal inkább olyan küldetés kialakítására kell törekedni, amelyet ugyanúgy interpretálhatunk, még akkor is, ha más és másfajta kommunikációs eszközöket veszünk igénybe érintettenként. A vízió esetében már megfigyelhető, hogy más-más csoport számára, más-más víziót kommunikálnak, azonban itt is az a véleményem, hogy olyan jövőképet kell kialakítani, amelyet azonos tartalommal tudunk és akarunk felvállalni minden belső érintett számára, még akkor is, ha más és más módon fogjuk hozzájuk eljuttatni az üzenetet. A kvalitatív stratégiát, ahogy kvantitatív egységekre bontjuk mind szűkül azon érintettek köre, akikre ez vonatkozik, így természetes, hogy feléjük az adottságaiknak megfelelően kell őket kommunikálnunk.Üdvözlettel:Stocker Miklós