Milyen marketing megoldásokkal változtatható egy ország imázsa? Mi legyen a célja és kihez szóljon egy Magyarország imázsát formálni akaró országimázs film?
Inspirációként:
2.http://www.mfor.hu/cikkek/Omladozik_a_gulyasra_epulo_orszagimazs.html ; http://www.gondola.hu/cikkek/68499; http://www.origo.hu/utazas/20100604-egzotikus-utazas-izland-orszagimazs.html; http://www.absolutebrand.hu/markaepites-blog/27-markaepites/69-desztinacio-branding.html
Kedves Blogolók!Nagyon tetszettek a hozzászólások! Két téma körül csoportosultak a megszólalások, hogy mi legyen az országimázs filmekben, és ki is a célcsoport. A kettő nyilvánvalóan összefügg. A célcsoportnál magyarok és külföldiek, illetve fiatalok és idősek jöttek szóba Nálatok. Nyilván a fiataloknak a fesztiválokat, kalandparkokat, sporteseményeket, a Sziget-et, a Balaton Sound-ot és társaikat, az idősebbeknek a történelmi helyeket, a gyógyfürdőket ajánlanátok, azok lehetnek érdekesek számukra egy-egy országimázs filmben. Ami fontos lenne, Ti is írtátok, hogy az országnak hosszú távú koncepcióval kellene rendelkezni az országimázs fejlesztéséről. A Turizmus Zrt. szerintem évek óta sokat tesz az országimázsért, a www.hungary.com igényes honlap, ahol jelenleg „Budapest”, „Balaton”, „Étel és borok”, „Kultúra”, „Spa és Wellness”, valamint „Aktív turizmus” kategóriákban mind a fiatalok, mind az idősek megtalálhatják, amit keresnek. Nagyon sokan írtatok a gyógyvizekről, és azok fontosságáról a külföldre irányuló kommunikációban. Képzeljétek, „Új vizeken” címmel, a Magyar Turizmus Zrt. idei marketingtervének alapgondolata, hogy külföld felé Magyarországot a földalatti (gyógyító, regeneráló, szórakoztató) vizek országaként reklámozzák, a külföldi kampányok a hazai gyógyvizek népszerűsítésére épülnek.Szerencsére van egy-két egyéb jó dolog is, ami szintén hozzájárulhat Magyarország népszerűsítéséhez, (sajnálom, hogy senki nem emlegette ezeket). Nem tudom, hogy tudtátok-e, hogy a UcityGuides oldalán (http://www.ucityguides.com/cities/top-10-most-beautiful-cities.html) Budapestet beválasztották a világ 10 legszebb városa közé (9.helyen, az örök rivális Prága a 3.). Egyébként a Magyarországról és Budapestről készített filmet 167 országban fogják bemutatni novemberben, elsősorban a Travel Channelen, amelyet 500 millió háztartásban néznek világszerte. 2011 augusztusában pedig az MTV Video Music Awards legjobb videóklip kategóriájában Katy Perry Budapesten játszódó Fireworks című dala vitte el a trófeát. Ha jövőre több turista érkezik, azt sokban köszönhetjük Katy Perry-nek. A klipp kompakt városnéző túra: a budai Várban és a Palotanegyedben játszódik, de feltűnik benne a Heim Pál kórház is. Csak a YouTube-on eddig több mint 220 millióan töltötték le a számot.Írtátok, hogy jó lenne valami vicces, valami új, valami más. Nos, mit szóltok ehhez a svájci országimázs filmhez: https://www.youtube.com/watch?v=G0y1QZtoDK4&feature=share? Kicsit nekem túl hangyás J, tehát azért az újításokkal is csínján kell bánni, nehogy túllőjünk a célon. Ami viszont szerintem szuper újító ötlet volt, és jenoesgyuszi írt is róla, hogy a McLaren pilótái Button és Hamilton kalocsai hímzéses overálban vezettek a Hungaroringen (egy magyar egyetemista ötlete volt). Ehhez kapcsolódóan volt egy játék a világhálón, ahol az F1-drukkerek világszerte a kalocsai mintás kezeslábast szavazták az első helyre, tizenötből, így az istálló egyik pilótája, Button a magyar ruhát fogja viselni a Brazil Nagydíjon, november végén, Sao Paulóban. Még egy sporthoz köthető szívemnek kedves hír: idén mintegy 55 százalékkal több külföldi futó nevezett a szeptember 4-i, 26. Nike Budapest Nemzetközi Félmaratonra és az október 2-i 26. Spar Budapest Nemzetközi Maratonra. Ezzel Budapest a 3. legnépszerűbb kelet-közép európai úti célja (Bécs és Prága után) a nemzetközi futóturizmusnak. A Budapest Sportiroda kampányai is, ahogy a kalocsai overál is az országimázst építik…És ez csak két kiragadott példa volt, a sporthoz kötődően, lehetne tovább sorolni a sporteseményeket, kulturális eseményeket, de bármi fajta politikai, gazdasági, társadalmi megnyilvánulást, vagy akár az egyes emberek megnyilvánulásait, amelyek mind-mind építeni, vagy akár rombolni is tudják a belső és külső országimázst.További szép napokat és jó blogírást és blogolvasát kívánok,Szabó Ágnes