HTML

Vállgazd Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének vitablogja.

Játékszabályok

Hogyan értékeljük a hallgatók hozzászólásait? Mire adunk pontot? Itt mindenki megtudhatja.

Friss topikok

  • leányvállalat: A Diákhitel elsősorban azoknak hasznos, akik semmilyen más forrásból nem tudnák finanszírozni tanu... (2013.12.03. 13:45) Pénzügy 1. kérdés
  • Herondale: Hitelfelvétel mellett csak végső esetben döntenék. Ebben az esetben a deviza alapú konstrukciót vá... (2013.11.29. 08:58) Pénzügy 2. kérdés
  • sallaiz: Egy fontos dologról ha jól láttam akkor nem írt senki. Ez az e-útdíj. Bár nem a városi logisztikáh... (2013.11.23. 15:05) ÉFM - 1. kérdés
  • Szántó Rúben: Szerintem ezt nem feltétlen igényelné a várásló közösség, csak a legtöbb szolgáltató vállalatoknak... (2013.11.22. 12:38) ÉFM - 2. kérdés
  • sallaiz: Hátránya még, hogy a hallgatók túl sok információhoz juthatnak hozzá, egyre nehezebb kiszűrni a re... (2013.11.16. 00:47) Információ - 2. kérdés

Linkblog

Tudás- és információ-menedzsment 2. kérdés

2012.11.19. 11:00 palfiildi

Mire használja ill. tartja használhatónak Facebookot ill. a Wikipediát az egyetemi tanulmányaiban, a tudása megosztásában és a kapcsolatai építésében és ápolásában? Miért lehetnek előremutatóak, és milyen hátrányai lehetnek e megoldásoknak?

Kedves Hallgatók!

 

A Wikipédia és a Facebook használata láthatóan megmozgatta a vállgazd blog olvasóit, és igen sok értékes hozzászólás született a témában. Jómagam egyetértek a hallgatókkal abban, hogy a Wikipédia ötleteket adhat, és az ismeretek bővítésére ideális lehet, tudományos munkákban azonban nem rajongok azért, ha valaki az internetes enciklopédiára hivatkozik. A szócikkek minősége meglehetősen vegyes, így a rájuk való hagyatkozás veszélyes is lehet. Érdekes kezdeményezés volt a Wikipédián ugyanakkor a kiemelt szócikk státusz megalkotása az elmúlt években. A Wikipédia saját maga alkotott kritériumrendszere szerint a kiemelt szócikk „szépen van megírva”, átfogó, pontos és megbízható, állandó, valamint semleges hangvételű. Az ilyen típusú szócikkek száma meglehetősen alacsony: magyar nyelven jelenleg a 229 151 szócikk közül 723 esik ebbe a kategóriába a Wikipédia szerkesztői szerint, azaz több mint 300 szócikket kell átnyálaznunk ahhoz, hogy egy magas minőségű bejegyzést találjunk (ilyenek például a kínai Szung-dinasztiáról, az AFC Ajax labdarúgó csapatról és a Big Bang dél-koreai együttesről írt szócikkek). A fenti kritériumlistából jól látható, hogy az „minőségi” információnak nem csak pontosnak és megbízhatónak kell lennie, hanem egyszersmind letisztultnak, és – amennyire lehet – értéksemlegesnek is.

 

Ha valaki a Google Scholar-ba (a Google tudományos keresőjébe) beüti a ’Facebook’ kifejezést kb. 2 500 000 találatot kap, míg a közgazdaságtudomány területén az elmúlt 200 év során meglehetősen sokat kutatott ’hasznosság’ (utility) bepötyögésével, nagyságrendileg hasonló 2 320 000 találatra lelünk. A Facebook-jelenséget manapság divatos kutatni, gomba módra szaporodnak azoknak az esszéknek, disszertációknak, folyóiratcikkeknek stb. száma, amelyek a témával foglalkoznak, és ezen belül számos tudományos írás taglalja a felsőoktatás és a Facebook kapcsolatát. Egyes kutatások pl. feltárták, hogy a diákok sokkal inkább érdeklődnek a Facebook oktatáson belüli használata iránt, mint a tanárok (Roblyer et al., 2010), mások viszont arra jutottak, hogy az oktatók igen magas számban használják a social media valamilyen formáját az oktatásban (60%), igaz a Facebook-ot ezen belül már kevesen részesítik előnyben (Moran et al., 2010). A diákok ugyanezen felmérések szerint kevésbé érzik úgy, hogy a Facebookra (is) építő egyetemi oktatás túlságosan is belegyalogolna a magánéletükbe (Roblyer et al., 2010). Noha a kutatások eredményei sokszor ellentmondásosak, az azért kijelenthető, hogy a diákok nyitottabbak a Facebook oktatáson belüli használatára, az oktatók viszont még azért tartózkodóbbak ennek a médiának a használatától.

 

Üdvözlettel:

Szántó Richárd

 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr294914298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

varangyosbeka 2012.11.19. 20:12:28

A facebookról és a wikipédiáról el lehet mondani, hogy minden egyetemista használja őket. Noha a wikipédiát nem szeretik a tanárok látni a hivatkozásjegyzékben, az biztos hogy mindenki utánanéz az adott feladatának a wikipédián is, ha másért nem is, akkor azért hogy gondolatokat merítsen az adott témához. A wikipédiával alapvetően az a probléma, hogy nem megbízható. Sokszor lehet hatalmas baklövéseket találni az oldalon. Alapvetően tudományos forrásként veszélyes használni, gondolatébresztőnek viszont tökéletes!
Facebook csoportja minden egyes karnak és minden egyes szaknak van. A facebook hatalmas előnye, hogy átláthatóan és egyszerűen lehet szervezni vele akár nagyobb rendezvényeket is. Szavazásokat is könnyedén le lehet vele bonyolítani. A facebook csoportok rendkívül fontos szerepet töltenek be minden egyes diák életében; mikor lesz zh? mi lesz benne? holnap be kell menni? mit is kellett csinálni vállgazdra? mi volt a házi? valaki tudna segíteni? mi volt az előző előadáson?... ezekre a kérdésekre a facebookon lehet a leggyorsabban választ kapni.
A facebookkal alapvetően annyi probléma van, hogy óvatosan kell kezelni minden képet és adatot, amit feltöltünk oda, sosem szabad olyan oldalt vagy kommentet lájkolni, sosem szabad olyat feltölteni és mondani, amit egy esetlegesen előforduló jövőbeli szituációban nem szeretnél viszontlátni!

Hajron 2012.11.19. 22:45:49

Wikipedia:

Magam is hallottam, hogy nem ildomos erre a forrásra hivatkozni. Azonban a Wikipedia is forrásokból merít, s így azokra vissza lehet keresni. Erre akár alkalmas is lehet ez a weboldal.

Facebook:

Egyetemi tanulmányokban annyiban segít, hogy lekérhetem az órai anyagokat és teendőket, ha nem vagyok jelen a tanórán. Vagy ha csoportos feladat van, akkor van lehetőség az egyeztetésre. Segítségnyújtásra is alkalmas.

A kapcsolatok minimális ápolásában is hasznunkra lehet, de úgy vélem, hogy egy tartós kapcsolathoz / egy kapcsolat építéséhez többre van szükség, mint a Facebook. A személy kapcsolatfelvételt elengedhetetlennek tartom.

Összességében egyiket sem tartom kikerülhetetlenek, de megkönnyíthetik a mindennapjainkat.

Pipumen 2012.11.20. 13:23:57

Annak a ténynek, hogy az egyes szakoknak/karoknak saját Facebook oldala van, nem látok hátrányát, csupán előnyét: információáramlás, megosztás, mikor vannak órák, zh, szemináriumok stb...

A kapcsolattartásban/kapcsolatfelvételben is nagyon hasznos, és egyáltalán nem hátrányos. Probléma akkor van vele, ha valaki túlzottan megelégszik csak az internetes kommunikációval és nem él társasági életet. A személyiségfejlődést ez érzékenyen érintheti.

A Wikipedián legalább annyi a megbízható anyag, mint amennyi a megbízhatatlan, így a róla kialakult, teljesen negatív képet nem tartom helyesnek. Persze tudományos anyagokat nem használnék egy-egy dolgozathoz onnan, de - ahogy előttem is írták - gondolatébresztőnek, részletek megismerésére tökéletesen alkalmas.

matt. 2012.11.20. 17:09:04

A Wikipédiát én is állandóan használom. Ha nem egyetemi dolgot keresek akkor onnan szoktam időnként informálódni is. Viszont ha egyetemi feladathoz keresek forrást, akkor is megnézem. De el nem szoktam olvasni, csak rajta vannak a felhasznált források. Körülményes forrás keresés helyett tökéletesen használhatók a források, amelyek a wikipédia cikkben meg vannak jelölve. Illetve ha az ember olvas belőle valamit, akkor ugyebár a wikipédia cikket nem hivatkozhatja le, viszont a források közül megkeresheti a neki fontos információt.

A facebook csoportok szakonként és csoportonként nagyon hasznosak szerintem, szóval a facebook is az. Ezenkívül például én is vidéki vagyok, és az ottani barátokkal csak így tudom tartani a kapcsolatot hétköznap is. Valamint még a fővárosban is szükséges lehet, hisz elég nagy távok vannak itt is. És mivel ingyen lehet üzenni a másiknak, így olcsóbb is mint az sms egy-egy üzenet.

maressz9 2012.11.20. 22:41:44

A wikipédiát gimnáziumban folyamatosan használtuk az információszerzéshez, de itt az egyetemen már egy magasabb szintet kell felmutatnunk, így érdemesebb ezen túllépni. Habár nagyon hasznos abban a tekintetben, hogy körvonalazza a témát, de erre nem szabad nagymértékben támaszkodnunk, mert mindenki számára szerkeszthető. Inkább csak kiindulópontként használjuk, de ha tudjuk, inkább kerüljük el, mert nem a legbiztosabb információforrás.

A facebookot tekintve, mint a korosztályomból a többség, nagyon hasznosnak találom. Sajnos sokan túl sok időt töltenek el a böngészésével és a függőség sem ritka. Még ha a tanárok nem is szeretik, mert néhányan még óra alatt is ezt nézegetik, be kell látnunk, hogy az egyetemi tanulmányainkat is nagyban segíti. A facebooknak köszönhetően megtudhatjuk, hogy kik járnak ugyanazokra az órákra, segíthetünk egymásnak és ezzel új kapcsolatokat alakíthatunk ki. Ha csoportos feladatokat kell csinálni, akkor könnyen megbeszélhetünk mindent a facebookon, anélkül, hogy el kellene mennünk bárhova is. Több dolgot is csinálhatunk egyszerre, amivel időt spórolhatunk.

P.Fanni 2012.11.21. 16:23:26

A wikipédia nem nyújt minden esetben megbízható információkat, ugyanis ide szinte bárki feltöltheti/leírhatja gondoloatait, vagy egy esetlegesen már meglévő bejegyzést egészíthet ki saját vélménye, információja alapján. Ezért sem szeretik a tanárok ezt a linket látni a hivatkozásjegyzékben. Ennek ellenére azonban sok hasznos információt szerezhetünk a wikipediáról, illetve előnye még, hogy logikai sorrendben építi fel az információkat. Pl.: Ha egy országra keresünk rá először megkapjuk az általános információkat, majd az elhelyezkedését, történelmét, kultúráját...
Szerintem elég gyakran használják a wikipédiát az emberek, de a facebook használatának gyakorisága még ezt is felülmúlja. Kezdetben csak a fiatalok körében volt népszerű, mára azonban mindenki használja, aki rendelkezik internetkapcsolattal. Segítségével régi ismerősöket találhatunk meg és akár újakat is szerezhetünk. Csoportokat lehet létrehozni közös érdeklődés alapján. Az egyetemi tanulmányok során nagy segítséget nyújt pl. ha csoportban kell dolgozni. Egyeztetni lehet a dolgokat facebookon, nem szükséges keresni egy olyan időpontot amely mindenkinek megfelel.
Véleményem szerint azonban hátránya is van a "facebbok őrületnek", ugyanis egy idő után rombolhatja a kapcsolatokat. Az embereknek akik csak facebookon beszélgetnek nincsenek valódi barátai, kapcsolatai, csupán felszínes kapcsolatai vannak. Ezért szükséges találkozni más emberekkel és beszélgetni minél többet, információt cserélni.

i01 2012.11.21. 23:06:50

A közhiedelemmel ellentétben a Wikipedia igenis hasznos oldal tud lenni. Tény, hogy néhol találni rajta internetes szemetet, köszönhetően azoknak a felhasználóknak, akik nem rendeltetésszerűen használják a honlapot, és csupán csak saját ismereteikre támaszkodva fogalmazzák meg az adott fogalmat. Pedig ha elolvassák a használati feltételeket, valamint, mint bármelyik egyetemi dolgozatnál, helyesen hivatkoznak, akkor könyveket és lexikonokat is helyettesíteni tudnánk a Wikipediával. Én személy szerint szoktam néha használni, de csak abban az esetben, ha egyrészt létezik a Wikipediás infókhoz hivatkozás, másrészt pedig ha maga a forrás hiteles. Azonban én magam nem szoktam cikkeket írni és bővíteni ezen az oldalon.

A Facebook megítélése ennél sokkal nehezebb. Meg kell említeni, hogy a Facebook már bőven a Web 2.0 része, amelynek fő elemi közé tartozik az ún. "social networking". A social networking elvei tulajdonképpen csakis előnyeire válhatna az embernek, hiszen egy igazán ütős platformot hoz létre a gyors információcseréhez, a könnyű kapcsolattartáshoz és a gondolatok megosztásához. Nekem az a véleményem, hogy ha létezne egy olyan internetes platform, amely megtartaná a Facebook eddigi összes funkcióját, de az internetfogyasztók egy olyan speciális szegmensét célozná meg, ami felsőoktatásban résztvevőkből áll, akkor lenne igazán hasznos az egyetemisták számára is. Miért is? Mert a mostani kultúra, ami a Facebookon uralkodik, nem bír megteremteni egy igazán hatékony légkört, ami igazából is segíteni tudna egyetemi tanulmányainkban. Igaz, ilyen oldalak most is léteznek, de sem ismertségük, sem pedig technológiájuk nem olyan erős, mint amit a Facebooknak tudhatunk.

Addig pedig a Facebook által nyújtott segítségek kimerülnek az üzenetküldözésben ("Mit kell megtanulni a holnapi zh-ra?") és a fájlmegosztásban ("Át tudnád küldeni a Chikán-rövidítettet?" :-)), amire számtalan alternatíva létezik most is (pl. Google funkciói: Gmail, Drive (internetes tárhely)

hurrican17 2012.11.22. 09:02:22

A Wikipédián rengeteg dolgot, információt találhatunk meg akármiről. Ha tudunk angolul is egy kicsit, akkor nincs olyan dolog, amit ne találnánk meg ott.
Sajnos sokszor van olyan, hogy ott rossz információ van, de az esetek többségében azért jó az az információ. Ez egy nagyon egyszerű módja annak, hogy megtaláljunk valamit, de sajnos sokan csak a Ctrl C-t és Ctrl V-t használják, hogy ne kelljen egy percig se gondolkodniuk.
A Facebook pedig hasznos, csak sokan annyira belemerülnek, hogy több órát is előtte ülnek. Lehet csinálni csoportokat az adott szaknak, és egymással megosztani az anyagot, vagy konzultációt hirdetni, stb.
Szerintem mind a kettő hasznos, de nem szabad túlzásba vinni egyik használatát sem.

Petra_08 2012.11.22. 13:03:52

Nézeteim szerint a Facebooknak sok hasznos oldala van. Külön csoportok létrehozásával könnyebb egyes programok megszervezése, valamint hasznos anyagok (pl. házi feladat, jegyzetek) feltöltése által gyorsabb a hozzáférhetőség , amelyet egyszerre több emberhez is eljuttathatunk. Számomra azért is pozitív, mivel külföldi barátaimmal ezen keresztül könnyebben tudom tartani a kapcsolatot. Így pénz takarítható meg, hiszen a telefon erre a célra nem igazán lenne a legjobb választás. Ugyanakkor az itthon lévő barátainkkal is könnyen tudunk ezen keresztül üzenetet váltani, valamint hosszabb beszélgetéseket lefolytatni. Nagy előny, hiszen vannak olyanok, akikkel a távolság miatt nincs lehetőség gyakran találkozni. Az tény, hogy a személyességet nem lehet vele kiváltani. Figyelnünk kell arra, hogy ne vigyük túlzásba ennek a használatát.
Óvatosan kell kezelnünk a személyes információforrásokat, hiszen ha túl sok adatot írunk ki magunkról, könnyen érhetnek kellemetlenségek. Arra se árt odafigyelnünk, hogy milyen képeket töltünk fel magunkról és miket postolunk ki, hiszen ez pl. egy állásinterjú, de akár a hétköznapjaink során is kellemetlen helyzetbe hozhat minket. Ebből következtetésként levonható, hogy okosan kell használni a Facebook nevű közösségi hálót.
Napjainkban egyre több vállalat csatlakozik az oldalhoz, s ezáltal próbálnak nagyobb ismeretségre és népszerűségre szert tenni, amelyhez különböző nyerési lehetőségeket is felajánlanak, ha a megadottak szerint cselekszünk. Ez egyfajta ösztönzőként jelenik meg az embereknél.
A Wikipédia hasznos is lehet akár, ha tanulmányainkhoz rendszerező tudásra van szükség. Azonban én ezt nem tartom a legmegbízhatóbb forrásnak, hiszen bárki számára adott a lehetőség, hogy szerkesszen és hozzáadjon információkat ehhez az oldalhoz, ezáltal nagyobb az esély, hogy hibás adattal találjuk szembe magunkat.
Ahogy már előttem is mondták, az ott található tagolás elég jól átlátható és ha megvannak jelölve az információforrások, akkor könnyeben rátalálhatunk arra amire nekünk szükségünk van.
Nyilvánvaló, hogy manapság szinte minden ember használja a Facebookot és a Wikipediát, arra azonban tényleg nem árt odafigyelni, hogy helyesen tegyük azt, hiszen mindkettőnek vannak pozitív és negatív kihatásai is.

Daniel0813 2012.11.22. 18:27:25

Őszinte leszek.. a Wikipediat még egyetlen alkalommal sem használtam egyetemi tanulmányaim során. Én inkább előnyben részesítem a könyveket illetve az internetes híreket, cikkeket, mint források. Ettől függetlenül rengeteg olyan wikipedia-s jegyzék van, ami hasznos lehet a mindennapokban vagy jól használható egy-egy feladathoz. Bár még mindig sok magyar jegyzék hibás, vagy hiányos, illetve a tartalma néhány esetben megkérdőjelezhető, így én nem használnám ilyen célokra. Gyors információszerzéshez viszont egyértelműen hasznos.
A facebook egy kicsit másképp áll nálam. Az első és legfontosabb, tanulmányi szempontból, hogy az ismerősökkel és az egyetemi diákokkal/tanárokkal lehet tartani a kapcsolatot. Nagyon sok esetben hasznos vizsgafelkészüléshez( bár még csak kisebb vizsgákban volt részem). A facebook-on ma már szinte azonnal lehet értesülni a hírekről, újdonságokról. Az FB tehát egyértelműen a kapcsolattartásra hegyeződött ki - most hagyjuk figyelmen kívül a személyes, esetenként mindenki számára haszontalan post-okat :)
A csoportok segítségével mégjobban szeparálhatóak az ismerősök, így jobban lehet eligazodni, gyorsabban lehet megtalálni amit, akit keresünk.

Horváth Norbert 2012.11.22. 22:48:01

Az előttem szólók már említették az összes fontos érvet a két internetes oldallal kapcsolatban, esetleg néhány új gondolatot megemlítve én is összegezném a véleményem.

A Wikipédia szerintem egy rendkívül hasznos, ingyenes weboldal. Én speciel ha valamilyen információra vagyok kíváncsi, akkor reflexszerűen Wikipédián keresek rá. Azonban tényleg nem célszerű forrásként felhasználni egy-egy cikket Wikipédiáról, hanem inkább meg kell nézni a cikkben jelzett forrásokat. De leginkább szakmai könyvet, hiteles tanulmányokat érdemes forrásként felhasználni; a Wikipédia csupán "ízelítő".

A Facebook oldallal kapcsolatban elég megosztott a véleményem. Egyrészt nagyon hasznos az információáramlás és a gyors kommunikáció miatt, és éppen emiatt is lehet ilyen elterjedt (meg természetesen mert egy buborék). A gond szerintem ott kezdődik, amikor egyesek (és ma már elég sokan) túlzásba viszik ennek használatát, sőt, gyakorlatilag ez jelenti számukra a szocializálódási formát is. Ez azért veszélyes, mert azáltal, hogy nem kerülünk tényleges kontaktusba egy személlyel, antiszociálisak lehetünk, konkrétan félénkséget, introvertáltságot, beképzeltséget is okozhat a folyamat. Mindemellett amikor már utcán is a Facebookot nézegetjük, rengeteg minden fontosabb dologról maradunk le, márpedig az a való élet, nem pedig az internet.

P.Dina 2012.11.22. 23:01:54

én a wikipédiát inkább kiindulópontnak használtam mindig, hiszen, ha egy-egy fogalommal nem voltam tisztában egy leegyszerűsítet verziót mindig találtam rajta, ami alapján tovább lehetett keresgélni a hasznos abb weboldalakon, esetenként még a forrásokat is megjelölte. A facebookról nekem egy kicsit más meglátásom van. igen,tök jók a szakok honlapjai, tök jól lehet kommunikálni mindenkivel,építi a közösséget is,hiszen csoportosan kommunikálhatunk egymással és a kommunikációs felületek folyamatos fejlesztés alatt vannak. Ezek mellett azonban nem szabad elfelejteni a szakmai fejlődés lehetőségét is. Mindenki megtalálhatja a számára legérdekesebb oldalakat, ahonnan folyamatosan nyomon követheti a legfrissebb információkat.azt hiszem a megjelenések után a leghamarabb a facebookra kerül fel manapság minden, s a fogyasztói társadalmunk rögtön meg is kritizál mindent, így mi is azonnal láthatjuk mások véleményét akár egy cikkről, akár egy termékről, ami további gondolkodásra készteti az olvasót is. Én személy szerint több marketinges oldalt is követek a facebookon és meglehetősen sokat tanultam belőlük az elmúlt években. Rögtön látom a legújabb megoldásokat a világban, a legkreatívabb reklámokat, s ezek inspirálóan hatnak rám is. De el kell mondanom hogy a leghasznosabbnak akkor találtam a közösségi médiát, mikor valamelyik évben folyamatosan bombariadókat jelentettek a suliban és még a nap elején órák előtt meg tudtam nézni, hogy érdemes-e kivillamosoznoma fővám térre vagy megint csak rendőrökkel és kutyákkal találkoznék:D

kristalyviz 2012.11.22. 23:54:31

A Wikipediát tanulmányaim során viszonylag ritkán használom, mivel többségében megtalálom az adott tárgy tankönyvében az általam keresett információt. Forrásként főleg nem használom, habár vannak jó cikkek, a szabad szerkesztéselvek miatt a megbízhatósága korlátozott az oldalnak.

A Facebook leginkább a tanulmányok során a segédanyagok, információk, vázlatok, stb. megosztására szolgál, egy-egy gyors kérdés esetén egyszerűbb/olcsóbb lehet, mint a telefon használata. Ugyanakkor a szociális kapcsolatok facebook-on való ápolását nem preferálom, mivel véleményem szerint a valódi élményektől veheti el az időt, s a fiatalok jelentős része véleményem szerint túl sok időt tölt az említett oldalon, ami által kevesebb idejük juthat "értékes" időtöltésre.

Rojt 2012.11.23. 00:03:31

Mindkét oldalt rendszeresen látogatom. A wikipédiát forrás-ellenőrzésre használom, pl. egy dolgozat megírásakor, ha valamely oldalról valamilyen információt beépítek, általában összevetem a Wikipedia vonatkozó cikkében szereplő adatokkal.
Akkor is hasznos, ha gyorsan szeretnék valamit megtudni, hiszen a szócikkek nagy része tömör, rövid, könnyű megtalálni az adott cikkben a keresett információt, de például szakmaibb, komolyabb munka esetén már kevésbé tartom jó forrásnak az oldalt, mivel sok helyen pontatlan, hibás adatokat is tartalmaz.

A Facebookot csak és kizárólag kapcsolattartásra (levelezés, chat) és informálódásra használom. Egy program szervezése esetén kényelmes lehetőséget nyújt, mivel nem kell minden szereplőnek egyszerre jelen lennie a beszélgetés időpontjában, többször is visszanézhető. Fájlokat, házi feladatokat is lehetőség van megosztani egyszerre akár egy csoporttal, értesülhetek távolabbi ismerőseim fontosabb eseményeiről, pl. esküvőjéről, amikről egyébként nehezebben, vagy nem is szerezhetnék tudomást.

vivien17 2012.11.23. 09:07:30

A mai világban e két oldal nélkül szinte "élni" sem tudnak a fiatalok, főleg a diákok. A Facebook gyorsan vált ismerté rengeteg lehetőségének köszönhetően.
Engem mindenképpen segít tanulmányaimban és kapcsolattartásaim területén is. A csoport létrehozással csoporttársaimmal könnyen tudunk információkat megosztani egymással, segítséget tudunk nyújtani egymásnak, eltudjuk küldeni jegyzeteinket, vagy bármilyen fájlt. Sokszor, ha leleményesek a használók nem is kell beülni a könyvtárban és hosszú órákon keresztül vitatni az adott munkát, hanem otthon kényelmesen is elintézhető. Számomra még azért is fontos a Facebook használata, mert nagyon sok rokonom él külföldön és így fenn tudom tartani velük a kapcsolatot és mindent meg tudunk osztani egymással.
Ha házi dolgozatot, vagy beadandót kell írni, akkor nagy segítség lehet Wikipédia, ugyanis számtalan információ megtalálható rajta. Segíti, meggyorsítja a keresést, ha a témában jártass emberek egy helyre gyűjtik az összes ismeretüket.
Az internet fejlődése gyorsabbá, egyszerűbbé és kényelmesebbé teszi az emberek életét. Ugyanakkor veszélyeket is rejt magában. Mostanában sokat lehet hallani arról, h feltörték valakinek a Facebook profilját ez által bárki vissza élhet személyes adatainkkal. De, hogy ne csak a legrosszabbra gondoljak, a Facebook kezdi "megölni" a személyes kapcsolatokat. Az emberek már nem nagyon akarnak találkozni egymással, mert bármikor tudnak beszélni... A Wikipédia magában hordozza a félre informálás lehetőségét. Sokan úgy tesznek fel adatokat, hogy nem is járták alaposan körül a témát, ez másoknak komoly problémát is eredményezhet.
süti beállítások módosítása