HTML

Vállgazd Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének vitablogja.

Játékszabályok

Hogyan értékeljük a hallgatók hozzászólásait? Mire adunk pontot? Itt mindenki megtudhatja.

Friss topikok

  • leányvállalat: A Diákhitel elsősorban azoknak hasznos, akik semmilyen más forrásból nem tudnák finanszírozni tanu... (2013.12.03. 13:45) Pénzügy 1. kérdés
  • Herondale: Hitelfelvétel mellett csak végső esetben döntenék. Ebben az esetben a deviza alapú konstrukciót vá... (2013.11.29. 08:58) Pénzügy 2. kérdés
  • sallaiz: Egy fontos dologról ha jól láttam akkor nem írt senki. Ez az e-útdíj. Bár nem a városi logisztikáh... (2013.11.23. 15:05) ÉFM - 1. kérdés
  • Szántó Rúben: Szerintem ezt nem feltétlen igényelné a várásló közösség, csak a legtöbb szolgáltató vállalatoknak... (2013.11.22. 12:38) ÉFM - 2. kérdés
  • sallaiz: Hátránya még, hogy a hallgatók túl sok információhoz juthatnak hozzá, egyre nehezebb kiszűrni a re... (2013.11.16. 00:47) Információ - 2. kérdés

Linkblog

Üzleti gazdaságtan 10. kérdés

2012.04.03. 09:14 palfiildi

Előadáson elhangzott, hogy a FaceBook oldal látogatottsága és a tényleges vásárlók száma között a korreláció nagyon nehezen mérhető. A mérhetőség nehézsége/hiánya ellenére miért érheti meg mégis ilyen eszközhöz nyúlnia egy vállalkozásnak?

 Értékelésre kerülnek az április 6. éjfélig beérkező hozzászólások!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr134360501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sHooligan 2012.04.03. 17:44:26

Egy vállalkozás a facebookra lépéssel nagy löketet adhat hírnevének gyarapításának. Ahogyan a fiatalok szlengjében él, "ami nincs fent facebookon, az nem is létezik". Kissé túlzó, de van benne igazság.
Valóban nem minden lájkoló fog azonnal az üzletbe rohanni megvenni az adott cég termékét, de szerintem a vásárlók fejében tudat alatt elraktározódik a vállalatról alkotott kép, és akarva-akaratlanul észre fogják venni a polcokon a termékeket.
Saját példámból kiindulva, a hétfői borász előadás után a Spar polcain egyből a Varga pincészet borait kerestem, de szerencsére hamar bevillant, hogy itt nem fogok találni, mert ebben a boltban nem terjesztik.
A facebook alkalmas annak az új koncepciónak a fejlesztésére, miszerint már nem a marketing formálja a fogyasztót, hanem fordítva : divatossá válhat a tetszik gombra kattintás egy-egy szimpatikus vállalat kapcsán, és onnantól kezdve minden egyes hír meg is fog jelenni a fogyasztók böngészése közben a facebook falon. Véleményem szerint elég olcsó formája ez a reklámozásnak, azonban mindennapos munkát igényel, ezen felül kreativitást is. Fontos, hogy a napi postok mindegyike megragadja a fogyasztót, ne menjen át spam kategóriába a hirdetés.

bri92 2012.04.06. 21:20:21

Egyetértek az előttem válaszolóval, véleményem szerint azért éri meg ez a fajta reklámozás, mert így a fogyasztók közelebb érezhetik magukhoz az adott vállalatot, terméket, hiszen ahogy az előadáson is elhangzott számos a pincészet életében jelentős eseményről is tudomást szerezhetünk ezen az oldalon keresztül. Ráadásul mivel az emberek kapcsolódnak egymáshoz, így ha valaki rákattint a "tetszik" gombra, azt látják az ismerősei, esetleg kíváncsiságból megnézik ők is azt az oldalt, így a pincészet ismeretsége akár növekedhet.

vjoci92 2012.04.06. 22:04:32

Véleményem szerint nagyon sok más reklámnál is fennáll ez a kérdés (pl. egy TV-reklám vagy egy plakát stb. esetében is nehéz felmérni a hatást). De például a beváltható kuponokkal lehet pontosan mérni a reklám hatását és az akció eredményességét, de ez technikailag csak kisebb eseményeknél oldható meg.

A Facebook azonban egy egészen más dimenzió. A fenti hozzászólók véleményén túl szerintem a Facebook-on még azok a marketingcélok valósíthatók meg, hogy pl. a fogyasztók legszélesebb köréhez jusson el az információ, illetve hogy a facebook-ozók ízlését megfelelően kielégítsék a reklámok/vállalkozói profiloldalak. Továbbá számítani lehet arra, hogy az, amit feltöltenek a Facebook-ra, áramolni kezd a neten, gyorsan terjed és szóbeszéd tárgya lehet (akár egy cégnek is divatos megoldás valamit feltölteni a Facebook-ra), azaz "önjáróvá" válhat. Szerintem ezek az előnyök bőségesen kárpótolják azt, hogy pontosan nem lehet mérni az említett korrelációt.

be.positive 2012.04.06. 23:48:58

A 21. században egy vállalkozás felvirágoztatása érdekében elengedhetetlen az online marketing. Egy felmérés szerint az emberek 2/3-a fontosabbnak tartja az internetet, mint a saját autója meglétét, sőt egyharmaduk szerint az internet „életük szerves része", olyan nélkülözhetetlen elem, mint a levegő, víz, vagy élelem. (Cisco)

Bár a kis-, és középvállalkozások legnagyobb része a marketingtevékenységek kapcsán szorítja meg a legjobban a nadrágszíjat, a Facebook oldal költséghatékony, és sok pozitívuma van. Egy cégnek talán a legfontosabb receptje a sikerhez, hogy kiépítsen egy brandet, egy márkát - ehhez nyújt segítséget a Facebook. A közösségi oldal az imidzsépítés, és a PR tevékenység leghatékonyabb platformja, hiszen – ahogy az előadáson is elhangzott – a célcsoport könnyen meghatározható, a Facebook-os hirdetéseket pontosan lehet célozni, nemre, korra..stb vonatkozóan.

Ezután a következő fontos lépés, hogy „likeolja” a felhasználó a vállalkozás adatlapját, tehát hogy megnyerő legyen számára a cég profiloldala. Bár tényleg nehezen mérhető, hogy mennyit is ér egy „Like”, úgy gondolom, hogy ha a felhasználó rákattint a bűvös „Tetszik” gombra (és nem csak egy átverés nyereményjáték kapcsán), akkor azzal leteszi a voksát az adott brand mellett, és ezzel egyrészt egy visszajelzést ad a vállalkozásnak, hogy mennyire sikeres az imidzsépítése. Másrészt a felhasználó összes ismerőse látni fogja a „lájkolás”-t, így többen megismerik a márkát. Még ha csak a márka nevét/logoját látják, akkor is egy okos tudatalatti reklámozásnak tartom.

Ezen kívül előny még, hogy rendszeres párbeszédet alakíthat ki a cég a rajongóival, így folyamatos visszajelzéseket kap. Interaktívan bevonhatja a fogyasztókat a márka hátterébe, még bensőségesebb (már-már baráti) viszonyt alakíthat ki a fogyasztóval. Akciókat hirdethet meg, amelyeket könnyen terjeszthet (a fogyasztók megosztják).

Megmutathatja azt is, hogy mennyire hiteles. Akár arra is rámutathat, hogy a fogyasztói kritikákból tanul – a tévedések során bocsánatot kér a Facebook oldalon, elismeri hibáit.

Pozitívum az is, hogy a meghirdetett események könnyebben reklámozhatóak, sok információ juttatható el a fogyasztókhoz.

Összefoglalva az új generáció (aki óránként többször látogat fel a Facebookra) megváltozott gondolkodásmódja – amely mindenre hatással van, az üzleti kommunikációtól kezdve, az életstíluson át a cégek versenyképességéig -, emiatt gondolom úgy, hogy nem csak megéri, hanem elengedhetetlen egy vállalkozásnak ilyen eszközökhöz nyúlnia. A jövő tendenciái ebbe az irányba mutatnak – míg a televízió és a papír alapú irodalom népszerűsége csökken, az online marketing felvirágzóban van - így kénytelenek lesznek felhúzni a kesztyűt, posztolni, megosztani, egy szóval a fogyasztók kedvében járni a magyar kkv-k az életben maradáshoz.
süti beállítások módosítása