HTML

Vállgazd Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének vitablogja.

Játékszabályok

Hogyan értékeljük a hallgatók hozzászólásait? Mire adunk pontot? Itt mindenki megtudhatja.

Friss topikok

  • leányvállalat: A Diákhitel elsősorban azoknak hasznos, akik semmilyen más forrásból nem tudnák finanszírozni tanu... (2013.12.03. 13:45) Pénzügy 1. kérdés
  • Herondale: Hitelfelvétel mellett csak végső esetben döntenék. Ebben az esetben a deviza alapú konstrukciót vá... (2013.11.29. 08:58) Pénzügy 2. kérdés
  • sallaiz: Egy fontos dologról ha jól láttam akkor nem írt senki. Ez az e-útdíj. Bár nem a városi logisztikáh... (2013.11.23. 15:05) ÉFM - 1. kérdés
  • Szántó Rúben: Szerintem ezt nem feltétlen igényelné a várásló közösség, csak a legtöbb szolgáltató vállalatoknak... (2013.11.22. 12:38) ÉFM - 2. kérdés
  • sallaiz: Hátránya még, hogy a hallgatók túl sok információhoz juthatnak hozzá, egyre nehezebb kiszűrni a re... (2013.11.16. 00:47) Információ - 2. kérdés

Linkblog

Üzleti gazdaságtan 4. kérdés

2012.02.22. 11:58 palfiildi

Mennyire lehet a jövőben jellemző tendencia a gerillamarketing típusú és-vagy elsőre meghökkentő/megrökönyödést/felháborodást kiváltó reklámfilmek térnyerése a "hagyományos" filmekkel szemben? Ezeken felül milyen más módszerekkel foghatja meg a figyelmet egy ilyen film?

A hozzászólásokat 2012. február 27. éjfélig várjuk.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr334170689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

911996 2012.02.22. 22:55:48

Véleményem szerint, a mostani és a jövő nemzedék(ek)et csak azok a dolgok, és ebben az esetben reklámfilmek érdeklik, melyek képesek lekötni a figyelmüket egy másodperc alatt. Így lehet az, hogy a Cadbury cég majmos reklámfilmje elképesztő siker lett. Fontos a szerethetőség, illetve ha a spot valami megdöbbentőt, eddig nem látottat tartalmaz. A közhelyes reklámfilmek ideje lejárt.

sz.viktor 2012.02.23. 20:23:34

Másrészről viszont megmarad a "hagyományos" reklám létjogosultsága is, hiszen a nem márkával megkülömböztető vallálatok (Tesco akció) esetében ez is képes a kívánt hatást elérni. Például egy-egy áruházlánc akciója anélkül is bevonzza a vásárlókat hogy "meghökkentő" lenne. Pusztán az akció mértéke képes elérni célt. Ezért gondolom (hagyományosan a kereskedelmi televíziókon) továbbra is sikeresek lehetnek a kreativitást mellőző hirdetések, ugyanakor az image építő reklámoknak egyértelműen nyitniuk kell az új megoldásokra. Szerintem a Klapka Üzletház reklámja az internet-korszak előtt is beírta magát a reklámtörténelembe "egyedi" stílusával, hiszen egy generáció emlékszik rá evékkel a vetítés után. Tehát már a múltban is voltak sikerei a felháborodásra ösztönző reklámoknak és egyértelműen nő a szerepük bizonyos helyzetekben. Ettől függetlenül a hagyomános reklámokat sem fogja kiszorítani, inkább egymást kiegészítve, különböző csatornákat kihasználva erősítik egymást.

InversioN 2012.02.25. 21:57:47

Egyetértek az előttem hozzászólóval, a régi típusú reklámoknak is megvan a maga helye.

Viszont az egyediségre, a meghökkentésre és a felháborodást keltésre való igényre egyértelműen a túlzott reklámbőség a magyarázat.
Az emberek immunisak lettek a reklámokra és a mondanivalójukra is. Ennek az internetes esetét bannervakságnak hívják, amit az jelez, hogy a netes reklámokra való kattintások többsége véletlenül történik.

A marketingeseknek az egyik reakciója erre olyan tartalom készítése, ami képes felkelteni a fogyasztók figyelmét, mint például az általam fentebb leírtak.

De emellett teret nyer az agresszív marketing is:
-youtube videó előtt, amit meg akarok nézni, kötelező jelleggel lejátszódik egy reklám
-internetes oldalakat kitakaró, olvasásukat akadályozó reklámok, amik egy bizonyos idő után tűnnek el
-spam, illetve hírlevélű
Az agresszív marketing gyakorlatilag kényszeríti a fogyasztót a megnézésre, elolvasásra; de ezek nagyon népszerűtlenek, tehát erősen megkérdőjelezhető a sikerük.

A harmadik fejlődési út az interaktív reklámok, amik az általuk jelentette újdonsággal hívják fel magukra a figyelmet. Ezek az interneten most is léteznek, de az igazi nagy dobás lesz, amikor a TV-n is elterjednek. Túlalkamazásuk viszont megintcsak immunitáshoz vezet.

Ahogy elnézem, előbb-utóbb minden fajta reklám elavul, a fogyasztók már most egymás véleményére hagyatkoznak. A reklámok igazi jövője a fogyasztói véleménynyilvánításon alapul, ami soha nem fog elavulni: interakció a lényeg.

bri92 2012.02.26. 19:05:23

Egyetértek az előttem elhangzottakkal, miszerint jelenleg nagyon nehéz felkelteni a fogyasztók figyelmét, illetve szinte "lehetetlen" feladat rávenni őket, hogy megnézzék a reklámokat. Emiatt pedig úgy vélem, hogy gerillamarketing típusú, elsőre furcsának tűnő reklámfilmek a jövőben még az eddiginél is jobban teret fognak nyerni a hagyományos reklámokkal szemben. Természetesen általánosságban értem ezt, nem kiemelve a második hozzászóló által is említett áruházláncokat vagy egyes fogyasztási cikkeket.

A hét másik kérdéséhez kapcsolódva pedig úgy vélem, hogy a fogyasztók is azokról a reklámokról/termékekről beszélnek egymással, amelyek valamiben eltérnek a megszokottól, többek mint a hagyományos reklámfilmek.

Azt meg a harmadik hozzászóló is említette, hogy az agresszív gerillamarketinggel vigyázni kell, mert gyakran az ellenkező hatást érhetjük el vele, ezért úgy gondolom, hogy nagyon oda kell figyelni, hogy helyesen válasszák meg a célcsoportot.

Összességében elmondható szerintem, hogy a megszokott reklámokkal már nem érhető el óriási siker, s a hagyományos reklámok kora már leáldozóban van.

vjoci92 2012.02.26. 22:28:10

Az előttem szólókkal sok mindenben egyetértek, azt a szempontot szeretném még hozzátenni a témához, hogy figyelmbe kell venni: a reklámfilm (reklámozott termék) milyen célcsoportot akar elérni. A meghökkentő/megrökönyödést kiváltó megoldás inkább a fiataloknál alkalmazható. Pl. egy klasszikus koncertet viszont szerintem nem lehet népszerűsíteni ilyen módszerekkel, ott inkább a hagyományos reklám lehet a célravezető.

Fontos, hogy a gerillamarketing ne váljon ízléstelenné és ne sértsen érdekeket (pl. vallási meggyőződést), különben könnyen betilthatják, amire az utóbbi időben volt is példa. Azzal is vigyázni kell, hogy - még ha nem is sért érdekeket - ne legyen túl "rámenős", vagy ahogy előttem is írták: túlzottan agresszív. Senki nem kíváncsi az interneten felugró ablakokra vagy spamre, amit erőszakkal akarnak lenyomni a fogyasztó torkán. Véleményem szerint az interneten már így is túlzott méreteket ölt a reklámozás. Persze ez valamilyen szinten normális és érthető is, hiszen a technológia fejlődésével és azzal, hogy egyre többen használnak internetet, egyre nagyobb a kihívás és a lehetőség a reklámozóknak.

Ez ellen a folyamat ellen nehéz tenni, s belátható, hogy új módszerekre és figyelmet felkeltő eszközökre van szükség. Szerintem az interaktív reklámok jelenthetik a közeli jövőt ezen a területen, illetve a továbblépést is.

P.Sandor 2012.02.28. 19:02:44

Véleményem szerint, a jövőben nőni fog a gerillamarketing típusú reklámok aránya, mivel ahogy az előttem szólók is kiemelték, a nézők figyelmét egyre kevésbé szerzik meg a hagyományos reklámok.

Az egyik leghatásosabb eszközének a humort tartom. A humoros reklámok úgy terjednek az interneten mint egy vírus, így elérve az egyre kevesebb TV-t néző fiatalságot is.
(Így tudhatom én is, hogy ha Egyiptomban járok, sose mondjak nemet a pandának! www.youtube.com/watch?v=X21mJh6j9i4

Ha egy reklám figyelemfelkeltő, vagy meghökkentő, akkor akár egy témát jelenthet az emberek mindennapi beszélgetésben. És minél többször hallja az ember egy-egy termék nevét; még ha akkor is ha maga csak a reklám tetszik neki; akkor is tudat alatt megerősíti az azzal való kapcsolatot.
Nagy hatással tud lenni ugyanis ránk az is, ami csak a tudatalattinkba jut be.

Szerintem az agresszív marketingnek is az elsődleges célja hogy ezt a fajta tudatalatti kapcsolatot erősítse. Ez főleg akkor hatásos, ha egy vásárló nem annyira ismeri még a termék különböző márkáit, és ösztönösen azt választja, ami ismerős a számára, mivel az ismerős dolgokban jobban megbízik.
süti beállítások módosítása