HTML

Vállgazd Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének vitablogja.

Játékszabályok

Hogyan értékeljük a hallgatók hozzászólásait? Mire adunk pontot? Itt mindenki megtudhatja.

Friss topikok

  • leányvállalat: A Diákhitel elsősorban azoknak hasznos, akik semmilyen más forrásból nem tudnák finanszírozni tanu... (2013.12.03. 13:45) Pénzügy 1. kérdés
  • Herondale: Hitelfelvétel mellett csak végső esetben döntenék. Ebben az esetben a deviza alapú konstrukciót vá... (2013.11.29. 08:58) Pénzügy 2. kérdés
  • sallaiz: Egy fontos dologról ha jól láttam akkor nem írt senki. Ez az e-útdíj. Bár nem a városi logisztikáh... (2013.11.23. 15:05) ÉFM - 1. kérdés
  • Szántó Rúben: Szerintem ezt nem feltétlen igényelné a várásló közösség, csak a legtöbb szolgáltató vállalatoknak... (2013.11.22. 12:38) ÉFM - 2. kérdés
  • sallaiz: Hátránya még, hogy a hallgatók túl sok információhoz juthatnak hozzá, egyre nehezebb kiszűrni a re... (2013.11.16. 00:47) Információ - 2. kérdés

Linkblog

Üzleti gazdaságtan 2. kérdés

2012.02.08. 12:59 palfiildi

 

Hogyan épülhet be egy vállalat üzletmenetébe a fogyasztói „insight” megértése? Érdemes pénzt áldozni ennek beható megismerésére? Milyen kutatási módszerek lehetnek alkalmasak erre?

 

Hozzászólásaikat 2012. február 10. éjfélig várjuk!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr444078552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antalgergo 2012.02.10. 01:34:19

Amennyire megértettem az előadáson, a fogyasztói insight tulajdonképpen "belelátás a fogyasztó fejébe", ami megmutatja, hogy mik a fogyasztó motivációi, amelyek alapján vásárláskor dönt, illetve mit gondol az adott márkáról.

Ezek ismerete egy vállalat számára mindenképp fontos, hiszen ha az insight középpontjában pl a csomagolás áll, akkor a vállalat számára kiderül, hogy a csomagolásra kell többet költeni a nagyobb profit érdekében. Márkafejlesztésnél szintén nagyon lényeges, hogy tudjuk, melyik terület az, amin a fogyasztó javítana. Ennélfogva racionális kereteken belül véleményem szerint mindenképp megéri pénzt költeni erre.

Az insight kutatása annyiban sajátságos, hogy szerintem nem lehet, vagy legalábbis nehezen lehet kvantitív módszerekkel mérni. Sokkal célravezetőbb a kvalitatív módszer, véleményem szerint közül ezek közül is a Mystery shopping illetve a Vox-Pox (www.ipsos.hu/site/etnogr-fiai-m-dszerek/) a legcélravezetőbb módszerek.

vjoci92 2012.02.12. 15:45:57

A fogyasztói "insight" megértése feltétlenül szükséges a vállalat számára, de ez akkor esedékes, amikor egy terméket akarnak kifejleszteni. Szerintem amikor már a piacon van egy termék, akkor már régen késő a fogyasztói "insight"-tal foglalkozni. Akkor is aktuális lehet ez a téma, ha egy termékünket teljes körűen meg akarjuk újítani. Ez azért szükséges, mert ahogyan változik a fogyasztó viszonya a piaci kínálathoz és elvárásai a konkrét termékhez, ugyanúgy a vállalatnak is időnként jelentős módosítást kell végrehajtania az adott termékben.

Erre maximum néhány évente érdemes pénzt áldozni, talán éppen akkor, amikor az adott termék a csúcson van és várható, hogy majd hanyatlani kezd. A kutatási módszerek között ilyenkor szerepelhet a fogyasztói szokások pontos ismerete, a konkurenciaelemzés, a vevő árérzékenységének figyelemmel kísérése. Ezeket szerintem részben piackutatással, részben statisztikai adatok elemzésével valósíthatjuk meg.
süti beállítások módosítása