HTML

Vállgazd Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének vitablogja.

Játékszabályok

Hogyan értékeljük a hallgatók hozzászólásait? Mire adunk pontot? Itt mindenki megtudhatja.

Friss topikok

  • leányvállalat: A Diákhitel elsősorban azoknak hasznos, akik semmilyen más forrásból nem tudnák finanszírozni tanu... (2013.12.03. 13:45) Pénzügy 1. kérdés
  • Herondale: Hitelfelvétel mellett csak végső esetben döntenék. Ebben az esetben a deviza alapú konstrukciót vá... (2013.11.29. 08:58) Pénzügy 2. kérdés
  • sallaiz: Egy fontos dologról ha jól láttam akkor nem írt senki. Ez az e-útdíj. Bár nem a városi logisztikáh... (2013.11.23. 15:05) ÉFM - 1. kérdés
  • Szántó Rúben: Szerintem ezt nem feltétlen igényelné a várásló közösség, csak a legtöbb szolgáltató vállalatoknak... (2013.11.22. 12:38) ÉFM - 2. kérdés
  • sallaiz: Hátránya még, hogy a hallgatók túl sok információhoz juthatnak hozzá, egyre nehezebb kiszűrni a re... (2013.11.16. 00:47) Információ - 2. kérdés

Linkblog

Értékteremtő folyamatok menedzsmentje 2. kérdés

2011.11.28. 10:25 palfiildi

 Az üzleti szakemberek szerint a vevők komplex "megoldást" szeretnének kapni problémáikra. Ugyanakkor tömegével találunk termékeket, szolgáltatásokat nem kívánt, és nem is használt funkciókkal (gondoljon például saját mobiltelefonjára). Mi a véleménye: ténylegesen igénylik a fogyasztók a komplex kiszolgálást, vagy a gyártók/szolgáltatók "sózzák rájuk" az így drágábbá tehető termékeket/szolgáltatásokat? http://www.piacesprofit.hu/infokomm/laptop_nem_az_ar_a_lenyeg.html
http://www.ipsos.hu/site/2011-az-android-ve-mobil-haszn-lati-trendek-idehaza/

 

Kedves Vállgazd Bloggerek!
Ami ezt a kérdést illeti, emlékezzetek vissza az innovációról tanultakra. Ott elkülönítettünk technológia vezérelt és piacvezérelt innovációt. Előbbi esetében a technológia ismert volt, a piacon kellett bemutatni, „eladni” az újítást, míg utóbbi esetében a fogyasztói igényt ismerték fel egy új termék, szolgáltatási iránt és ahhoz kerestek jó megoldást. A mostani kérdés során is érdemes végiggondolni, hogy vajon melyik esetről lehet szó. A válasz természetesen vegyes, hiszen van, akinek szüksége van minden funkcióra egy mobiltelefonon, számára fontos a teljes termék, míg mások számára inkább az alapszolgáltatások fontosak, de ha megismertetik vele az új funkciókat, igénye támadhat azok újításaira is. Fontos a látens fogyasztói igények felszínre hozása, amely a technológia fejlesztés és a verseny erősítője is.
Természetesen az sem mindegy, hogy milyen eszközről beszélünk, hiszen az egyes eszközök különböző ideig szolgálják tevékenységeinket (autó, telefon, számítógép) és különböző arányban tartalmaznak kézzelfogható terméket és szolgáltatást. Jó meglátás, hogy az autóeladások során számításba veszik a szervizeléssel járó, éveken át munkát adó lehetőségeket is a kereskedők.
Sok termék esetében nehéz és drága különböző tulajdonságokkal bíró típusokat piacra dobni, itt (amennyiben nem jár sok extra költséggel) inkább valóban „belepakolnak” mindent elérhető funkciót, hogy mindenki megtalálhassa benne azt, amit pont ő keres. Az autóknál már gyakrabban találkozunk alapkiszereléssel, luxus-felszereltséggel és a kettő közti számos lehetőséggel, hiszen a vásárlók egy része lényegesen érzékenyebb lehet az árra és nekik is el lehet adni magát az alapmodellt a kiegészítők nélkül, na meg persze utána a szervizszolgáltatást.
Jó meglátás, hogy a szolgáltatások komplex elérését keresik is a vevők, erre egy példa lehet az olyan logisztikai vállalatok esete, akik a megbízójuk által raktározott termék egyszerű tárolása mellett a szállítást, vámkezelést, csomagolást is vállalják. Modern logisztikai cégek már bizonyos gyártási, javítási funkciókat is átvehetnek a megbízó vállalattól, ezzel is bővítve szolgáltatásukat, hiszen addig sem „áll a készlet”, hanem időt és erőforrást spórolnak. Elgondolkodtató az is, hogy gyakran hajlamosak az emberek többet áldozni egy olyan termékért, amelyre igazából nincs is szükségük, amelynek számos pszichológiai és szociológiai oka is lehet...
                                                                         Havran Zsolt

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr573417920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mekfláj 2011.11.28. 14:27:17

A fogyasztók igényei világszerte más és más. Így hogy ezeknek megfeleljenek a gyártók, egy adott dologba mindent beletesznek. Általában az ember nem használja a mobiljában mindent, de valaki más biztos használja. Kevés olyan dolog van bennük, amit senki nem használ, viszont a gyártóknak jobban megéri egybe belerakni mindent, minthogy gyártsanak tíz félét, melyek csak abban különböznek egymástól, hogy valami benne van, míg a másikban nincs. Szerintem ezek között a pénzben sem lenne nagy különbség, bár az függ az adott eszköztől is. Nyilván az új műszaki cikkeknél, vagy autóknál sok dolgot rásóznák az emberre, de egy idő után általában vagy megszeretik az emberek és már nem tudják nélkülözni vagy a következő termékbe más nem rakják bele. Az emberek igényeit a vállalatok határozzák meg, általában az emberek nem is tudnak róla, hogy arra neki korábban igénye volt, aztán később már nem is tudna élni nélküle. Egy olyan világban élünk, ahol az embereknek kevés beleszólásuk van abban, hogy mit gyártsanak, inkább a vállalatok versenyéről szól minden, így az igények is miattuk/értük változnak.

Airbear 2011.11.28. 17:00:52

véleményem szerint igenis szükség van bizonyos termékeknél komplex szolgáltatásokra, például az autóknál: garancia, szakszerviz. Más termékeknél inkább jellemző, hogy rásóznak az emberre felesleges funkciókkal rendelkező gépeket is: pl a mobiltelefonok, ahogy a kérdésben is szerepel. Valószínűleg senki nem használja egy mobil összes funkcióját, de biztosan van rá bizonyos igény, hiszen ha nem lenne, nem tennék bele (remélhetőleg). Valaminek a feleslegessége/szükségessége nagyon egyénfüggő.
Ennek ellenére nyilván jelen van a gyártók versenyének jelensége, hiszen jelenleg túltermelés jellemzi a gazdaságot, így az egyre újabb, jól hangzó funkciók (jó marketinggel, reklámmal párosítva) sokszor az adott termék megvásárlására ösztönözhetik a fogyasztókat.

Borrrzalom 2011.11.28. 22:30:36

Az említett jelenségre, a felesleges funkciók meglétére több magyarázat is létezhet. A kulcsszó a "kiegészítő", az "extra", hiszen a mai világban a versenyelőnyt már egyre nehezebb az alapszolgáltatások fejlesztésével biztosítani, egyszerűen nehéz magasabb szintre emelni a puszta telefonbeszélgetést vagy épp a szöveg begépelését.

Ezzel cseng össze a fogyasztók azon vágya, hogy komplex megoldásokat kapjanak kézhez. Egy olyan eszközben, amely egyre több funkcióra képes, óhatatlan, hogy becsúszik néhány olyan funkció is, amellyel az adott fogyasztó nem tud mit kezdeni, nem igényli annak használatát.

Fontos kiváltó ok a technika fejlődése. A mai fejlettségi szinten már nem számottevő költségnövelő tényező pl. a bioritmust megállapító alkalmazás a telefonokban. Sokan nem használják, de a szoftverfejlesztés szempontjából nem igényel komoly ráfordításokat, nem köt le sok memóriát vagy egyéb erőforrást, így a gyárók valószínűleg úgy állnak hozzá, hogy "elfér ez is a telefonon". Sok ilyen "elfér" megoldás létezik, amelyek a többséget nem zavarják, inkább közömbösek felé; akik azonban kifejezetten ezt keresik, azoknak a különleges fogyasztói igénye így könnyen kielégíthető.

Azonban előfordulhat, hogy a fogyasztó olyan nem használt funkciót is kénytelen megvásárolni, ami még drága is. Sokszor ezek a funkciók azonban kikerülhetetlenek, hiszen ha tudatosan el akarja őket kerülni a fogyasztó, kénytelen más, ezekhez kapcsolódó, esetleg általa hasznosnak vélt funkciókról is lemondani. (Itt előfordulhat akár a fogyasztóra való rásózás is.)

Ebben a helyzetben jelenthetnek megoldást egyrészt a low-tech termékek - az alapigényekkel rendelkező, a legújabb technikai fejlesztéseket kerülő fogyasztóknak. A technológiai fejlődés magával vonja ennek a rétegnek a szélesedését, hiszen az alaptermékek is egyre inkább fejlettek. Véleméynem szerint azonban fontos, hogy az alapfunkciós termékek ne csak okosabb társaik buta kistestvérei legyenek, hanem a vállalatok ezeket is tudatosan fejlesszék. Ráadásul a fejlesztési fókuszok itt a hi-tech termékektől eltérnek (pl. energiatakarékosság; minél olcsóbb, könnyebb, de szilárd műanyagok stb.) Az itt elért kutatási eredményeket a hi-tech termékeknél is hasznosíthatja a vállalat.

A helyzet másik megoldása a minél inkább szélesebb, differenciáltabb termékpaletta, ahol a vevő akár egyesével dönthet a különböző funkciók meglétéről vagy hiányáról. Véleményem szerint ez utóbbinak a megvalósítása a XXI. század gazdaságának egyik legkomolyabb feladata (ahogy a tankönyvben is látjuk: tömegtermelés kontra személyre szabás). Ennek megvalósítása a globalizálódó világban egyre könnyebb feladat lehet, hiszen ha az egész világ a piac, sokkal kisebb felszereltségbeli eltéréssel bíró termékeket is elő lehet állítani gazdaságosan.

Marci_28 2011.11.29. 09:53:51

A fogyasztók általában igénylik a komplex megoldásokat. Ez azzal magyarázható,hogy senki sem szeret egy bizonyos szolgáltatást/terméket több különböző helyről beszerezni,ha azt egy helyen is megteheti,így sokkal egyszerűbb és gyorsabb lesz pl.a vásárlás. A komplex megoldás előnyein kívül,persze hátrányokkal is bír,mivel a cégek miné nagyobb profitot próbálnak elérni,ezt nem tudják máshogy tenni,mint úgy,hogy olyan termékeket és szolgáltatásokat is kínálnak,próbálnak ránk ,,sózni" amire nem feltétlen van szükségünk.
Ha a mobiltelefon példájánál maradunk,persze vannak olyan funkciók amikre nincs szükségünk,de egy olyan iparágban,amely nem rendelésre gyárt,mint például az autóipar,hanem készletre. Így tömegigényeket kell kiszolgálniuk,ami sajnos azzal jár,hogy olyan funkciók is helyet kapnak,amire nekünk nem csak másoknak van szükségük. Ezért telefonvásárlásnál azt a telefont fogjuk megvenni,(jobb esetben) ,amely a legtöbb olyan funkcióval bír amire nekünk szükségünk van.

sHooligan 2011.11.29. 18:21:11

Az innováció szükséges feltétele a komplex megoldások használata, az eladók ezáltal tudnak új fogyasztói igényeket indukálni, szoros kapcsolatot kialakítani a termékek elavulásával, a gazdaság mozgásban tartásával. Természetesen én sem értem, hogy az anno vásárolt televíziómon miért van memóriajáték, vagy éppen miért van hőmérő a számítógép elején. A piaci szereplők az egymással való versenyzés során az árakat leszorítják, így nagy többletet nem kell fizetnünk az extra szolgáltatásokért, persze más lenne a helyzet egy monopolhelyzetben lévő vállalatnál.
Szerintem összességében az ilyenfajta funkció kombinálások a kényelmünket szolgálják, ha sima, egyszerű termékeket keresünk, minden további nélkül találhatunk is a széleskörű választékban

Ditke77 2011.11.29. 23:27:24

Az esetek többségében a fogyasztó igenis azért vesz meg egy terméket mert igényli a komplex kiszolgálást. Hajlandóak vagyunk többet fizetni többek között akár a márkáért, akár a dizájnért és akár a többlet funkciókért is. Abban igaza van az előttem szólóknak, hogy nem lehetünk biztosak abban, hogy attól, hogy mi nem használunk egy-egy funkciót, attól másnak nincsen rá szüksége. A választást pedig jelentősen befolyásolhatják ezek a tulajdonságok. A piaci verseny eredményeként a nagy vállalatok próbálják a költségeiket egyre lejjebb szorítani ( ezáltal az eladási árat is ) és a konkurencia alá vinni, így találják meg azt a minimum árat amiért értékesítenek. Láthatjuk,hogy ezek az árak nagyon hasonlóak a piaci résztvevőknél viszont ennek következtében a vásárló már valami más alapján kell,hogy döntését meghozza. Általában úgy vélem ilyenkor jön a funkcionalitás összevetése két terméknél és lehetséges,hogy van olyan többlet tudás egy készülékben amire nincs szükségünk mégis őt fogjuk preferálni.
Szóval ez a két dolog nagyban összefügg. Míg a vásárló igényli a magasabb kiszolgálást, addig a vállalatok épp ezen dolgoznak, hogy milyen pluszt tudnának nyújtani. Az igény lehet,hogy még meg sem fogalmazódott, mégis a vállalat egy-egy innovációjával kielégítheti.
Sok vevő úgy gondolja, ha már vesz valamit megfelelő minőségű, tudású, jó árut szeretne. A komplex kiszolgálástól érezhetik úgy,hogy ez a termék magasabb kvalitású és megfelelőbb számára.

klippan 2011.11.30. 23:21:18

Azt hiszem ez a kérdés már sok emberben felvetődött, akik a technika vívmányait mindennapi életükben használják. És az erre adott válasz is nagyon sokféle. Elvileg célszerűnek tűnik az elérhető árú technikai vívmányoknak a minél nagyobb arányú beépítése az eszközökbe, potenciálisan lehetővé téve azok használatát. De azért azt sem szabad elfelejteni, hogy ezeknek a szolgáltatásoknak jelentős része további pénzbe kerül, ezért azok számára, akik ezekre nem tudnak áldozni, az eszközben rejlő technikai adottság felesleges kiadás. És egy másik megközelítés. „Megfigyelésem” szerint, a mobiltelefonok esetén egy kor után fontosabb szolgáltatás lesz az, hogy jó nagy gombok legyenek rajta, nagy legyen a kijelzője, és jó hangosan jelezzen, mint az összes többi tulajdonság. Ez nyilván azt jelenti, hogy az eszközök használati és vásárlói körébe egyre többen bekerülnek olyanok, akiknek mások az elvárásaik, mint a technikai újdonságok. Egyre több idősebb ember használ mobiltelefont, a gyerekek sokszor ezen keresztül tartják a kapcsolatot a szülőkkel, nagyszülőkkel. Mégis csak pár éve jelent meg az első „nagymama” telefon az Emporia jóvoltából. Azonban jellemzően nagyon sok készülékbe kerülnek beépítésre olyan szolgáltatások, amelyeket a vásárlók többsége soha sem fog igénybe venni. Szerintem a termelők sokszor élnek a „bújtatott” áremelésnek ezzel a formájával.

rotunda 2011.12.01. 11:20:21

Sziasztok!
Szerintem a fogyasztók között is különbséget kell tenni. Vannak akiket az újdonságérték fog meg, a termék "okosssága", vannak akik csak azért vásárolják meg, mert ez az legújabb divat és vannak olyanok is, akiknek esetleg tényleg sokat érnek a plusz szolgáltatások, amiket a termék kínál.
Ezért egyrészt lehet "rásózásnak" is értékelni bizonyos fogyasztók esetében a komplex kiszolgálást, ugyanakkor ez ad plusz hozzáadott értéket a terméknek. Sok esetben pont ez biztosíthatja kulcsot a versenyelőnyhöz, így tudnak újdonságértéket biztosítani a terméknek, tulajdonképpen az innováció eszköze. Kérdés azonban, hogy a magasabb szintű igénykielégítés nem-e inkább plusz felesleges funkció, szolgáltatás. Talán nem, ha utána ráépül valamilyen más széles körben elterjeszthető szolgáltatás. Például a mobiltelefon az idősebb emberek esetében elsősorban a telefonálás eszköze. Személyes példaként az én nagymamám nemigen ír sms-eket, ugyanakkor az egyenlegfeltöltés szükségességéről sms formájában értesül, tehát számára ezt kínálja az egyébként kihasználatlan funkciója a telefonjának. Ugyanígy az okostelefonon való internet meg GPS elérés is lehet felesleges funkció, de mikor ezek felhasnálásával már meg tudom nézni a legközelebbi bankfiók elhelyezkedését, vagy, hogy hány kiadó szoba van abban a szállodában (layar), akkor máris egy olyan szolgáltatásról van szó, ami kitágítja a felhasználók körét.
Összességében tehát bizonyos fgyasztók számára-és általában ez a többség- a komplex szolgáltatások feleslegesek lehetnek, ugyanakkor gyakran ezek adják meg az alapját, a forrását a további innovációnak .

zoyx 2011.12.01. 18:19:11

A globalizálódásnak köszönhetően egy-egy nagyobb vállalat gazdagosságának biztosítása érdekében tömegben gyárt, s ezért egyszerűbb a számára ha több funkcióval lát el egy adott terméket. Így a fogyasztók különböző csoportjai dönthetik el éppen melyik funkciók kombinációját kívánja igénybe venni.

Példának okáért az okostelefonok gyárilag kapnak rengeteg funkciót (fényképezés, naptár, internethozzáférés) amelyeket csak tovább bővíthetnek a különbőző letölthető alkalmazások. Így a mai világban mi magunk válhatunk az egyedi termék összeállítójává azáltal, hogy speciális funkciókat csoportosítunk egy adott eszközre.

hugika8 2011.12.01. 21:10:23

Szerintem van igény az extra szolgáltatásokra. Ha a mobiltelefonra gondolunk, akkor nem egy embert láttam már, hogy azzal hencegett, neki mennyi mindent tud a telefonja. Persze a fele dolgot nem használja, de aztán a másiknak is szöget üt a fejébe, hogy neki olyan van akkor neki is kell. És a vállalatok is így gondolkoznak. Minél többet és jobbat akarnak előállítani, mert általában a vevő azt veszi meg, ami többet tud. Hiába nem használja, ha csak pár ezer forinttal is több, de azt gondolja magában, hogy akkor már a jobbat veszem, hogy ne legyek annyira lemaradva a többiektől.

rogerkapitány 2011.12.01. 21:51:50

Véleményem szerint a vállalatok nem hülyék, azt termelik, amire igény van, és amiből a legtöbb profitot tudják kihúzni. Igaz, hogy elenyésző számban, de ma is lehet például olyan mobilokat kapni, amik 15 éve számítottak korszerűnek. Ha a többségnek olyan mobil kéne, amelyek csak alapfunkcióval rendelkeznek, a vállalatok az ilyen típusú termékeket gyártanál tonnaszámra. De hát ugye nem.:)

Másrészt a gyártási költségek egyre olcsóbbakká váltak, így egy kamera beépítése már közel sem jelent akkor költséget, mint 5 évvel korábban. Viszont, valószínű, hogy pl. egy kamera beépítésével sokkal nagyobb fogyasztói csoport számára válik az adott termék vonzóbbá.

Az is lehet, egyes fogyasztóknak nincs szükségük arra, hogy a telefonjuk kamerás legyen, de internetre viszont igen szükségük, akkor inkább megveszik a drágább kamerás készüléket, amin van internet, minthogy azt, amelyik olcsóbb, de internet sincs rajta.

Összefoglalva, a kérdésre a válasz az, hogy igen, olykor rásózzák a termelők a fogyasztókra a terméket/szolgáltatást, de ettől a fogyasztó nem fogja azt érezni, hogy rossz döntést hozott volna.

pongetes 2011.12.01. 23:28:42

Sziasztok!
Véleményem szerint a bevezetéskor feleslegesnek tűnő funkciók gyakran a fogyasztói igényeket nem kielégíteni, hanem megteremteni akarják. A többletfunkciókat aztán a piac úgyis értékelni fogja, és ha zsákutcának minősülnek, akkor óhatatlanul ki fognak kopni a gyártásból. Szükség pedig azért van rájuk, mivel a fogyasztók nem feltétlenül tudják megmondani, hogy a szükségleteiket milyen eszközökkel tudják kielégíteni, sokszor már csak a konkrét megoldást tudják pozitívan vagy negatívan értékelni.

ito 2011.12.04. 20:50:58

Sziasztok!
Ebben a kérdésben úgy gondolom, a racionalitás azt sugallja, hogy igen, az embereknek van igényük a feleslegesnek vélt újdonságokra. A magyarázat az, hogy megvesszük ezeket a termékeket. Abban az esetben, ha az okostelefonokat nem vásárolnák, hanem csak az alap tulajdonságokkal rendelkezőket, akkor nyilvánvalóan nem gyártanák őket. Azonban mindaddig, amíg igény mutatkozik minderre, addig ez így fog működni.
Szintén fontos megemlíteni, hogy nem mindig csak a már meglévő igényeket kerülnek kielégítésre, hanem az emberekben még lappangó, vagy esetleg nem is létező igényekről is beszélhetünk. Vagyis ebben az esetben azt is kihasználják, hogy az embereknek igényük van mindig arra, ami új, más, vagy akármilyen módon különbözik az addig megszokottól.

Advok 2011.12.04. 21:39:47

Erre a kérdésre a válasz ugyanaz, mint arra, hogy miért is nem működnek száz százalékos pontossággal a legkomplexebb közgazdasági modellek sem és miért mehet csődbe egy olyan vállalat is, ami az előzetes adatok alapján tökéletesen felmérte piacát, csak éppen a piac mégsem úgy reagált, ahogy az várható volt. A közgazdaságtani modellek nem veszik száz százalékosan figyelembe a pszichológiai tényezőket. Az embereket a marketing nagy számban meg tudja győzni egy amúgy felesleges termék hasznosságáról is. A mobiltelefonok piacán az lesz a király, akinek a készüléke a szemetet is kiviszi helyettünk, meg a gyerekre is vigyáz. Teljesen abszurd és felesleges funkciókkal is rá lehet venni a vevőt a vásárlásra. Például az Ipadet sem kizárólag azok vásárolják akiknek valóban egy táblakészülékre van szükségük, hanem a fogyasztók meggyőzhetőek arról, hogy nekik egy nagy érintőképernyős kütyüre van szükségük, holott ugyanekkora összegért egy sokkal fejlettebb laptopot is vásárolhatnának, az indulási kritériumaikhoz mérten. A reklám és az ár néha sokkal nagyobb hatással vannak a fogyasztókra, mint az igazi minőség. Arra nem lehet egyértelmű választ adni, hogy a fogyasztók komplex megoldást igényelnek-e. Ha azt mondjuk igen, akkor, mint ma is, becsapjuk a naív, befolyásolható fogyasztókat. Ha azt mondjuk nem, akkor hátráltatjuk azokat akiknek valóban szükségük van az összetett termékre és ő így arra kényszerül, hogy több pénzt áldozzon fogyasztása kielégítésére, hiszen a szükségleteit egyenként kell kielégítenie és praktikai szempontból is rosszul járhat, például helyigényesség szempontjából.

charliesheen 2011.12.13. 14:48:15

Sziasztok!
Először is szerintem vegyük figyelembe azt a fontos tényezőt, hogy fogyasztó és fogyasztó között is van különbség. Van olyan fogyasztó akinek ténylegesen szüksége van az adott újításra, másnak pedig egyáltalán nincsen. Ugyanakkor az átlagos fogyasztó szemszögéből nézve a dolgot úgy gondolom, hogy az emberek igen is igénylik a jobbnál jobb és újabbnál újabb megoldásokat. Nem feltétlenül azért, mert nagyon szükségük van rá, de ha ugyanannyi pénzért, vagy közel annyiért vehetnek egy jobb megoldást akkor biztosan meg is teszik majd. Vegyük a legegyszerűbb példát: a telefonokat. Az egy évvel ezelőtti telefonommal is ugyanazt csináltam volna mint a mostanival, mégis megtetszett az újdonság, az új megoldás és megvettem a mostanit, aminek az újdonság részének csak kis töredékét használom nap mint nap. Természetesen erre a folyamatra a cégek a marketingtevékenységükkel még egy lapáttal rátesznek, elhitetik velünk, a fogyasztókkal hogy igenis kell az új megoldás.
süti beállítások módosítása