Manapság a fogyasztói hatalomátvétel időszakát éljük, ahol a vevő „on-demand” fogyaszthatja a reklámokat, hatással bírhat a legnagyobb cégek marketingjére is. Ugyanakkor a web 2.0 vívmányai egyszersmind a reklámszakembereknek is lehetőséget adnak arra, hogy a fogyasztókat szinte észrevétlenül "megragadják" egy-egy jól sikerült marketingakcióval. Ön szerint kinek van ebben a helyzetben nagyobb alkupozíciója a marketing piacon: a vevőnek vagy a reklámozóknak? Ez tényleg egy lefutott meccs a fogyasztók javára?
Kétféle értelmezés is született a kérdés megválaszolásakor: Az egyik, hogy ki az erősebb, ki van nyerőbb pozícióban jelenleg, a fogyasztó vagy a vállalat. Azonban ha a vállalatgazdaságtan által bevezetett fogalomra, a kettős értékteremtésre gondolunk, akkor a fenti feltevés provokatív, mivel valójában akkor tesszük jól a dolgunkat, ha mind a két fél értéket kap, mind a két fél “nyer”.
A másik pedig az, hogy a jelenlegi világunkban tényleg a fogyasztó válogatja-e meg, hogy melyik reklámra kíváncsi. A jó szó erre, ahogy argó megfogalmazta, az “orrunknál vezetnek minket, fogyasztókat” kifejezés. Számos esetben érzi azt a fogyasztó, hogy őt bizony senki nem manipulálja, de ennek ellenére egy-egy jól kitalált nyereményjátékkal (pl. IKEA facebookos játéka), buzz marketinggel (szóbeszéddel terjed a márkaismertség, pl. Coca-Cola receptjéről beszél jelenleg a világ), vagy szórakoztató reklámmal igenis megfoghatóak a vevők. Ugyanakkor manapság egy hatékony marketingstratégiának alapkövetelménye a leleményesség, kreativitás és ezzel akár az olyan “smart” fogyasztók is elérhetőek, akik a hagyományos marketingcsatornákat szándékosan elkerülik.