A diákhitelt néhány éve azért vezették be, hogy a hallgatók e kedvezményes konstrukcióval támogatni tudják felsőfokú tanulmányaik végzését.
Mi a véleménye a diákhitel intézményéről?
Inspirációként: http://www.diakhitel.hu/ ; http://www.eduline.hu/felsooktatas/20100418_diakhitel_eu_magyar_mobilitas.aspx
Kedves Bloggolók!Köszönet az értékes hozzászólásokért! Tetszett, hogy tanulmányaikra mint befektetésre tekintenek, amely a jövőben várhatóan meg fog térülni. A kérdés az, hogy ezt a befektetést miből finanszírozzák. Kedvező helyzetben vannak azok, akiknek a családjuk anyagi helyzete megengedheti az egyetemi tanulmányok finanszírozását, de mi van azon hallgatókkal, akiknek az anyagi helyzete ezt nem teszi lehetővé? Nagyon érdekes vita alakult ki azzal kapcsolatban, hogy mi a jobb: munkát vállalni egyetem mellett vagy diákhitelből finanszírozni tanulmányaikat illetve megélhetésüket. Egyik oldalról imponáló „Pivot” céltudatos megközelítése, hogy megfelelő motivációval, céltudatossággal, akaraterővel bármi elérhető. Meg lehet oldani saját erőből, munkavállalással tanulmányaik finanszírozását és nem kell fiatalon eladósodni. A másik oldalról kiemelnél „Eszter0520” viszontválaszát, miszerint ha valaki nem akar egyetem mellett dolgozni, az nem azt jelenti, hogy lusta vagy ügyetlen lenne, hanem egyszerűen a tanulmányaival akar foglalkozni, és mellette egy kicsit még élni is. Ebben az esetben a diákhitel jelentős segítséget nyújthat. Azzal mindenki egyetértett, hogy ha a hitelfelvétel mellett dönt, akkor a jelenlegi diákhitel egy nagyok kedvező konstrukciót jelent. Bizonyos élethelyzetekben komoly dilemmát jelenthet, hogy vállaljanak-e munkát az egyetem mellett, vagy csak tanulmányaikra koncentráljanak. Semmiképpen sem lehet általánosítani.A másik érdekes dilemma amit felvetettek, hogy kell-e szigorítani a hitelfelvétel lehetőségein. Többen foglalkoztak azzal a kérdéssel, hogy nem mindegy, hogy a felvett hitelt mire költik (folyó fogyasztásra vagy ténylegesen a tanulmányaikba fektetnek be). Többen kritikus tényezőnek tekintették, hogy a jelenlegi befektetésük egy versenyképes tudást, diplomát fog-e eredményezni, megtérül-e a befektetésük, amely finanszírozási forrást teremt majd a diákhitel visszafizetésére. Csupán néhányan kívánták bürokratikus úton szabályozni ezt a kérdést, a legtöbben azon a véleményen voltak hogy saját maguknak kell felelősségteljesen meghozni ezt a döntést. Általánosságban nagyon örültem a megmutatkozó hosszú távú, felelősségteljes gondolkodásnak.Ónodi Annamária