HTML

Vállgazd Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének vitablogja.

Játékszabályok

Hogyan értékeljük a hallgatók hozzászólásait? Mire adunk pontot? Itt mindenki megtudhatja.

Friss topikok

  • leányvállalat: A Diákhitel elsősorban azoknak hasznos, akik semmilyen más forrásból nem tudnák finanszírozni tanu... (2013.12.03. 13:45) Pénzügy 1. kérdés
  • Herondale: Hitelfelvétel mellett csak végső esetben döntenék. Ebben az esetben a deviza alapú konstrukciót vá... (2013.11.29. 08:58) Pénzügy 2. kérdés
  • sallaiz: Egy fontos dologról ha jól láttam akkor nem írt senki. Ez az e-útdíj. Bár nem a városi logisztikáh... (2013.11.23. 15:05) ÉFM - 1. kérdés
  • Szántó Rúben: Szerintem ezt nem feltétlen igényelné a várásló közösség, csak a legtöbb szolgáltató vállalatoknak... (2013.11.22. 12:38) ÉFM - 2. kérdés
  • sallaiz: Hátránya még, hogy a hallgatók túl sok információhoz juthatnak hozzá, egyre nehezebb kiszűrni a re... (2013.11.16. 00:47) Információ - 2. kérdés

Linkblog

Tudás és információ 2. kérdés

2008.11.24. 10:33 palfiildi

Milyen szerepet lát az Internet számára a 2010-es évek vállalati működésében? 

Úgy tűnik, hogy a váll.gazd. tanulmányi verseny dolgozatok leadási határidejének hatása volt a blogolási kedvre: viszonylag kevés bejegyzés érkezett. Amit megkaptunk, azokat köszönjük!

Általános, értékelő bejegyzéseket kaptunk. Voltak, akik szerint már most is „maximumon vannak a vállalatok”, voltak akik szerint ez a fejlődési folyamat nem fog megállni. Rámutattak néhányan, hogy az alkalmazások költségeinek csökkenése a kisebb méretű vállalatok számára is elérhetővé teszi az internetes (és információ technológiai) megoldásokat. Veszélye a dolognak, hogy a munkahelyi emberi kapcsolatokat kiiktathatja.

Meglepetéssel tapasztaltuk, hogy az internet és az információ technológia teljesen összekapcsolódott, ugyanannak tételezték fel a bejegyzők.
A beérkezett véleményekre az Intézet egyik olyan munkatársa is fog reflektálni, akinek az adott témakör kutatási és oktatási szakterülete. Erre egy héttel a mi bejegyzésünk után kerül sor, addig is szíves türelmüket kérjük.
 
Chikán Attila és Czakó Erzsébet

12 komment

Címkék: tudásmenedzsment és információrendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr77785511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T0m3sz 2008.11.26. 21:57:23

A technika nyilvánvalóan rohamosan fejlődik, ezért jelenleg nem igazán lehet tudni, hogy milyen változások mennek végbe az internet világában. Valószínűleg "gyorsabb" lesz és olcsóbb, de ez a két tényező szerintem nem változtat az internet szerepén a vállalati működésben. Talán addigra elterjed az internet a szegényebb országokban is széleskörűen, így a globalizáció még nagyobb mértékű lesz.
De véleményem szerint az internetnek alapvetően ugyanolyan szerepe lesz egy vállalat életében, mint napjainkban.

dori0221 2008.11.26. 22:29:46

Én úgy gondolom, hogy amennyire lehet, átveszi a "rendes" munka szerepét. Az emberek nagy többsége interneten keresztül fog dolgozni. Minden felgyorsul, de el fognak veszni az emberi kapcsolatok.

nagy_kukta 2008.11.27. 11:05:48

Szerintem a mostani tendenciák fognak megerősödni:
A hírdetők száma továbbra is nőni fog, a technológiai feltételek egyre könynyebben, elérhetőbbé válnak a szélesebb rétegek számára is, amely által nagyobb potenciális fogyasztói réteg fog kialakulni.
Másrészt a vállatoknak azért is lesz fontos az Internet,mert kényelmesebb, időtakarékosabb és olcsóbb módszerekkel tudnak majd műkdöni tovább.

Starbuci 2008.11.27. 16:23:49

Szerintem a mostani vállalati életbe nem lehet ennél jobban belevinni az internetet, mert ha az emberek otthonról dolgoznak általában csökken a munkára fordított idő és hiányzik a kontroll. Ezért amit a cég nyer a kisebb irodával azt elveszti a kisebb szellemi munkával, így szerintem a helyzet változatlan marad.

RAP7D 2008.11.27. 22:18:12

heló, véleményem szerint a fejlődés úgy fog jelentkezni, hogy a manapság drága rendszereket amiket csak a nagy vállalatok engedhetnek meg maguknak, olcsóbbá válnak és a kis vállalkozások is használni tudják majd. Ilyenek például a webshopok, videokonferenciák vagy a blackberryhez hasonló szolgáltatások. Fontos dolog hogy egy vállalat minnél több feladatát végzi az interneten annál jobban kell figyelnie a biztonságra. Egy nem kellőképpen védett számítógépes hálózat óriási támadási felületet jelent a vállalat számára. Mivel a biztonság manapság is rendkívül fontos ezért csak azt tudom jósolni a jövőre hogy még inkább az lesz. Az internetes távmunkára reagálva csak annyit tennék hozzá, hogy aki jól végzi a munkáját a munkahelyén az valószínűleg otthon is jól fogja, csak éppenséggel jobban be tudja osztani az idejét, jobb a légkör és többet van a családjával.

Verona 2008.11.27. 22:41:39

Nélkülözhetetlen lesz. (Kivéve persze ha feltalálnak valami lényegesen jobbat) Az összes rendelés, áruszállítás nyomon követhető lesz. Nem lesz probléma elérni az érintetteket. Nem gondolom, hogy a munka gyorsabban menne, inkább azt, hogy biztonságosabb, ellenőrzöttebb lesz. Szállítmányozás esetén minden termék követhető lesz éppen merre jár (fizikai értelemben), kinél volt utoljára, ki lett volna az illetékes a kézhezvételt illetően.Maga a keresési folyamat rövidül le és gyorsul fel az információ áramlása.

bdaniel 2008.11.27. 23:19:18

Az előttem szólók eddig mind a vállalaton belül gondolkoztak, én azonban az internet igazi szerepét a vállalat-fogyasztó kapcsolatában látom. Az internet egyik óriási előnye, hogy otthonról, sőt ma már (megfelelő technikai feltételek mellett) szinte bárhonnan elérhető. A fogyasztóknak nem kell személyesen felkeresniük a vállalatot, ha dolguk van vele, megtehetik ezt az internet segítségével bárhonnan, ezzel sokkal kényelmesebbé téve a procedúrát. Gondoljunk csak arra, hogy mennyi mindent vásárolhatunk már interneten, és itt nemcsak árucikkekre, hanem szolgáltatásokra is gondolok. Az ügyfelekkel való kapcsolattartás sokkal könnyebb lesz, és olcsóbb, nem beszélve az adminisztrációs munkákról. Egyre több cég fogja az ügyfélszolgálatát az internetre áthelyezni, hisz kinek van kedve sorban állni? A telefonos ügyfélszolgálat is az interneten keresztül fog működni. Nem is beszélve arról, hogy egyes ügyeket az interneten is el lehet már intézni, ami nemcsak az átfutási időt rövidíti le, de akár egyből bekerülhet a számítógépes rendszerebe is, nem kell ehhez külön ember, aki beviszi. És ezen szolgáltatások köre csak bővülni fog.

krumplinudli 2008.11.28. 08:55:28

Én is úgy látom, hogy az internet fejlődésével egyre több távmunka lesz, és a vállalat működési költségei így hányadukra tudnak csökkenni.
Másrészt gyorsabbá és kényelmesebbé válik a vásárlás, ha a vállalat az összes termékét elérhetővé teszi az interneten, és azt könnyen és gyorsan meg is rendelhetjük. Ezért nagyobb lesz a verseny az árakban is, mert ha a kereső rögtön kidobja az azonos termékekből a legolcsóbbat, nem kérdés, melyiket vásároljuk meg. A vállalat a beszállítóival is interneten keresztül veszi fel a kapcsolatot, illetve a megrendelések, ajánlatkérések is ott történnek, de a személyes kapcsolatot, ami fontos az üzletben, nem hiszem, hogy skype-on lehet helyettesíteni.
Ez nagyon szép lenne, ha minden az interneten történne, de előbb fel kellene találni egy olyan adathordozót, amin kellően hosszú ideig tudjuk tárolni az adatainkat, és nem papír, mert ez szerintem kicsit gátot szab az ilyen irányú fejlődésnek, és túlságosan kockázatossá és drágává teszi.

üljenekafiúkölébealányok 2008.11.28. 10:59:06

Én is egyetértek azzal kapcsolatban, amit a vállalaton belüli és az ügyfél-cég kapcsolatról írtatok, azonban még egy fontos területre hívnám fel a figyelmet: a közigazgatási szférára. ugyan nem tartozik szorosan a vállalati működéshez, de nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy mind a magánszemélyek, mind pedig a vállalatok élete egyszerűvé váljon. gondoljunk csak arra, hogy mennyi idő, energia, pénz... megtakarítható például az elektronikus adóbevallással. Az ehhez hasonló kezdeményezések bővülését várom egy internetgazdaságban.

reflections 2008.11.28. 11:46:50

Nemhogy a 2010-es években, de már ma is elképzelhetetlen, hogy egy sikeresen működő, vagy a piacra éppen belépő vállalatnak ne legyen internetes elérhetősége. Egyre virtuálisabbá válik minden, nem csak a pénz, de a piacon való megjelenés is. Az, ahogy kinéz egy cég oldala, az amit kifejez, olyan mint egy személyes bemutatkozás. az interneten keresztül kell elnyerni a bizalmat, hiszen a globalizáció miatt sokszor az ügyfelekkel csak online kapcsolat van. A marketing stratégiák a legtöbb előrejegyzés szerint már most elkezdtek átalakulni, a költséges TV illetve újságmegjelenések helyett az e-marketing lesz a domináns. Az internetet, a közösségi oldalakat, a különböző cégek, cégcsoportok, szakmai területek, országok vállalatai különböző forumokon jelennek meg, így megvalósítható, csak a célcsoportunk eléréséért kell fizetni. e-közösségek jönnek létre, és manapság egy cég akkor lehet sikeres, ha saját weoldalán belül egyfajta közösségi portált hoz létre, vagy ha saját maga csatlakozik közösségi oldalakhoz. a költséges TV reklámok helyett egyre többen készíteni majdnem ingyen video reklámokat, és töltik fel a youtube-ra. a google szolgáltatásait kihasználva a cégek eérhetik, hogy a legkülönféébb kulcsszavakra az ő cégüket dobja ki először a kereső, itt a határ pedig csak a fizetőképesség meg a kreativitás. a marketing fontos része a piackutatás, amit szintén megkönnyít midnenféle közösségi oldal, nincs szükség piackutató cégekre, magunk is ellenőrizhetjük a konkurensek weboldalát.
Új partereket találhatunk, és Skype al meg videokonferenciákkal a bizalmukat is elnyerhetjük. a különböző adminiszrációs feladatok pedig szintén megoldhatók online. a cég így szinte teljesen virtuálissá válik.

palfiildi 2008.11.28. 12:18:41

Kedves Hallgatók!
A tudás és információ 1., 2. témában az eddig adott hozzászólásaik kerülnek értékelésre.
További jó blogolást, akár ebben a témában is!

palfiildi 2008.12.08. 12:10:25

Stocker Miklós tanár úr hozzászólása

Kedves Hallgatók!

Alapvetően egyetértek az előttem szólókkal, azonban pár kiegészítést tennék. Az internet alapú eszközök már napjainkra is fontos eszközei lettek a vállalatok nagy részének, és véleményem szerint a következő évtizedre az internet használatával kapcsolatos egyensúly keresése lesz inkább jellemző. Nem gondolom, hogy a vállalatok döntő hányada átalakulna virtuális vállalattá, ha ez lenne az út, akkor ez napjainkban már tendenciózusan jelen lenne.
Többen említették, hogy a biztonsági követelmények fejlődéséhez van ehhez szükség, azonban a szükséges biztonságtechnika már a cégek rendelkezésére áll, mégsem küldik haza alkalmazottaikat. Fontos látnunk továbbá, hogy az internet alapvetően explicit tudáselemeket tartalmaz és közvetít, a sávszélességek növekedése viszont komoly segítséget és támogatást jelent abban, hogy azok a kommunikációs technikák, amelyekkel tacit tudás is áramoltatható, nagyobb szerepet kapjanak. A vállalati működésben tehát inkább egy tacit tudástranszfer irányába való elmozdulás és az egyensúlykeresés lehet az út, és nem a totális virtualizálódás.

Ha a vállalatból kifelé tekintünk, akkor a szállítói és vevői kommunikációban az internet alapú eszközökön kötött e-tranzakciók száma jelentősen növekedni fog. A vállalatok arculattervezésénél már ma is fontos eszköz a weboldal, s ha az on-line vásárlás iránti bizalom lassan is épül, a weben lévő információkat felhasználják a vásárlók vásárlási döntéseikben.

Az e-közösségekben véleményem szerint jelentős potenciál rejlik, de ezt még mind a vállalatoknak, mind a közösség tagjainak tanulnia kell.

Üdvözlettel

Stocker Miklós
süti beállítások módosítása