Milyen marketing megoldásokkal változtatható egy ország imázsa? Mi legyen a célja és kihez szóljon egy Magyarország imázsát formálni akaró országimázs film?
http://www.gondola.hu/cikkek/68499
http://www.origo.hu/utazas/20100604-egzotikus-utazas-izland-orszagimazs.html
Kedves Bloggolók!Úgy látom, ez az országimázs jobban megmozgatott Benneteket, még határidőn túl is írtatok, valamint ami nagyon tetszett, és bíztatnék Mindenkit, hogy linkeket ajánlottatok egymásnak, amiből az látszik, hogy hozzáolvastatok, keresgéltetek. Csak így tovább!Sokan hosszan ecseteltétek, mi lenne jó tartalom egy országimázs filmben (tájak, tájegységek, épületek, városok, kultúra, gasztronómia, borok, emberek, fesztiválok stb…), ami persze nagyon fontos, és nagyon jó ötleteket szedtetek össze, le a kalappal, de ennél fontosabb, és a tartalom előtt kellene meghatározni azt, hogy mi a cél, és kihez akarunk szólni. Páran szerencsére erről is szóltatok (bikiNG, cantera, Eszter0520, EsT1, VALexa). Legtöbben a turistákra gondoltatok. Való igaz, egy országimázs filmnek a turizmus ösztönzése, a turisták vonzása fontos célja, ha nem a legfontosabb. A beutazó turizmus 70%-án 15 ország osztozik, a maradék 30%-ért nagy a harc.Számomra furcsa módon senki nem említette a befektetések ösztönzését vagy éppen a termékeink külpiaci értékesítésének növelését, mint célokat, pedig ezek is fontos célok. Örültem viszont, hogy EsT1 felvetette, hogy nem csak a külföldiekhez kellene szólnia egy országimázs filmnek, hanem hozzánk, magyarokhoz is, hogy ösztönözze a belföldi turizmust, a magyar termékek vételét, javítsa közérzetünket, hogy igenis tudjunk büszkék lenni az országunkra, tudjuk jól érezni magunkat itthon, és őszintén tudjuk ajánlani belföldieknek, külföldieknek egyaránt.Jó ötlet a korosztály vagy épp életstílus szerinti szegmentálás is, a webes terjesztési ötlettel is egyet tudok Veletek érteni, bár az is igaz, hogy ott bizonyos korosztályt nehezen érhetünk el. Ami fontos, hogy az országnak hosszú távú koncepcióval kellene rendelkezni az országimázs fejlesztéséről és a filmnek/filmeknek Magyarország legnagyobb előnyein, egyedülállóságán kellene alapulnia (ezeket elég jól összeszedtétek), megfelelő hangulattal, zenével, dinamizmussal, ahogy írtátok is.A Turizmus Zrt. szerintem sokat tesz az országimázsért, a www.hungary.com eléggé igényes honlap, és olyan programokat, látnivalókat ajánl, mint- Pécs, Európa kulurális fővárosa (szomorú voltam, hogy nem nagyon emlegettétek),- Balaton,- 22 bor-régió,- Busó-járás,- Gyógyfürdők, (legjobb tudomásom szerint „Gyógyító Magyarország” az új országimázs üzenet kifelé, kormányzati szinten),- Lovas programok a lovas nemzet tradíciónkhoz kötődően, (ide kapcsolható a Geszti Péter kezdeményezésében megvalósult Nemzeti Vágta, melynek egyik fő célja szintén az országimázs építése),- Debreceni virágkarnevál,- Budapesti éjszakaJA Turizmus Zrt. két fő célcsoportot határozott meg (amiket Ti is írtatok): Nyugat-Európa és az ex-szocialista országok lakói, és mindkettő irányába más a kommunikációjuk, ugyanis a környező országok lakói sokkal többet tudnak rólunk, mint nyugatabbra, ahol ráadásul a valósnál rosszabb fejlettségi szintet feltételeznek rólunk, ahogy ezt írtátok is többen. A Turizmus Zrt. a marketingstratégiájában öt pillért említ, amire érdemes építeni: Budapest, az ország kompaktsága (kis távolságon belül sok a kontraszt), a személyes élmény (Magyarország nem tömegcélpont), az érintetlen vidéki táj, és a magyar vendégszeretet.Írtátok, hogy a negatív hír is hír, az is reklámot csinál az országnak, de én sajnos ebben a vonatkozásban ezzel nem tudok egyet érteni. Az elmúlt évek külföldi érdeklődésre számot tartó eseményei közül a 2006-os utcai zavargások voltak kiemelkedőek. Az MTV-székház felgyújtása után sajnos világszerte bekerültünk a TV-híradókba. A Gyurcsány-ellenes zavargások képeit meg még két évvel később is felhasználták: 2008 júliusában a CNN összetévesztette Belgrádot Budapesttel, és az Andrássy úton készült felvételeket használta a Radovan Karadzsics melletti szerb tüntetés illusztrálásához :(:(:( Kiábrándító :(. Emellett jobb lett volna, ha nem lettek volna hírek Európa-szerte a Magyar Gárdáról például és most a vörösiszap katasztrófáról.A Tony Curtis filmről megoszlott a véleményetek, pedig az elérte célját. A filmmel az Egyesült Államokban az 55 év feletti amerikaiakat célozták meg a CNN és az NBC csatornákon keresztül, akik minden más korosztálynál többet költenek külföldi nyaralásra. Az országimázs-filmek hatására, a bemutatásuk évében, 2004-ben, augusztus végéig 16 százalékkal több amerikai érkezett Magyarországra, mint egy évvel korábban.
Az Internet tényleg jó fórum, ezt bizonyítja, hogy 2009 őszén a „Get Engaged” filmet naponta akár tízezren is megnézték a You Tubon… Ez nem kifejezetten egy országimázs filmnek készült, Madarász István, a film rendezője azt a megbízást kapta, hogy készítsen egy imidzsfilmet egy müncheni kiállításra, amelyben Budapestet mint az innováció központját mutatja be. Állítólag a sikeres filmjén felbuzdulva nyáron az egész ország népszerűsítésére hivatott filmre is kapott megbízást, de még nem láttam a filmet, kíváncsian várom.Ami még eszembe jutott, hogy egy-egy Magyarországra jövő celeb (és itt forgatott film!) is tudna reklámot csinálni az országnak. Most egy-egy Magyarországról szóló, pozitív Angelina Jolie megnyilvánulás (aki azért jött Magyarországra, hogy filmet forgasson egy bosnyák nő szerelmi történetéről) sok emberhez eljuthat a világban, és bizonyos körökben akár hatásosabb is lehet, mint egy imázsfilm… Persze nem kellett volna másfélmillióval meglopnia, becsapnia egy portásnak már a legelején, mert ez nem igazán a jó ország-reklám kategóriaL. Valahol azonban egy külföldi cikkben azt olvastam, hogy Jolieék Budapestre, Kelet Párizsába költöztek. Azért kedves ez a „Kelet Párizsa” J
További szép időtöltést „Kelet Párizsában” és blogoljatok lelkesen, üdvözlettel:Szabó Ágnes