HTML

Vállgazd Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének vitablogja.

Játékszabályok

Hogyan értékeljük a hallgatók hozzászólásait? Mire adunk pontot? Itt mindenki megtudhatja.

Friss topikok

  • leányvállalat: A Diákhitel elsősorban azoknak hasznos, akik semmilyen más forrásból nem tudnák finanszírozni tanu... (2013.12.03. 13:45) Pénzügy 1. kérdés
  • Herondale: Hitelfelvétel mellett csak végső esetben döntenék. Ebben az esetben a deviza alapú konstrukciót vá... (2013.11.29. 08:58) Pénzügy 2. kérdés
  • sallaiz: Egy fontos dologról ha jól láttam akkor nem írt senki. Ez az e-útdíj. Bár nem a városi logisztikáh... (2013.11.23. 15:05) ÉFM - 1. kérdés
  • Szántó Rúben: Szerintem ezt nem feltétlen igényelné a várásló közösség, csak a legtöbb szolgáltató vállalatoknak... (2013.11.22. 12:38) ÉFM - 2. kérdés
  • sallaiz: Hátránya még, hogy a hallgatók túl sok információhoz juthatnak hozzá, egyre nehezebb kiszűrni a re... (2013.11.16. 00:47) Információ - 2. kérdés

Linkblog

Üzleti gazdaságtan 1. kérdés

2012.02.08. 12:58 palfiildi

 

Ha egy vállalat új terméket szeretne fejleszteni, a „tyúklábszámlálókat” vagy a „Hasbeszélőket” érdemes-e felkérnie piackutatásra? Melyiktől mit várhat a menedzsment, és mire utalhatnak ezek a gúnynevek?

Hozzászólásaikat 2012. február 10. éjfélig várjuk!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr974078547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antalgergo 2012.02.10. 01:22:45

Tekintve az eddigi hozzászólásokat, azt hiszem, egy nagyon jót fogok vitázni magammal így zárás előtt egy nappal, de sebaj. Hátha megjön majd másnak is a bátorsága utánam :D

Úgy gondolom, hogy a két gúnynév közül a "tyúklábszámláló" azokra a kvantitív piackutatókra utal, akik túlzott részletességgel mérik fel a piac állapotát, minden haszontalan adatot rögzítenek és csak ezek nyomán képesek a tézisük felállítására. Ezzel ellentétben a "hasbeszélő" a kvalitatív kutató egyik fajtája lehet, aki konkrétumok nélkül, csupán beszélgetések alapján fogalmazza meg a tézisét, alátámasztás nélkül.

Kérdés, hogy melyik lehet a jobb, hiszen tulajdonképpen egyik se a hatékony állapot. Ha választani kellene a kettő közül - amennyiben a fogalmak azt takarják, amit én mögéjük látok - akkor én a körülményes "tyúklábszámlálót" választanám, hiszen az ő adatait illetően a pontosság bizonyos, így ha a döntésem meghozatala tovább is tart, az bizonyosan előnyös lesz számomra.

vjoci92 2012.02.12. 15:33:27

A "tyúklábszámláló" hasznos lehet, hogyha arra vagyunk kíváncsiak, hogy a piacra szánt termékünk iránt egy meghatározott célcsoportban konkrétan hányan jelentkeznek, érdeklődőként. Hogyha azonban a piackutatás ebben kimerül, akkor kihasználatlan marad az a lehetőség, ami a potenciális vevő és a felkért piackutató cég embere között létrejött. Feltétlenül kell olyan kérdéseket is feltenni, ami nemleges válasz esetén magyarázatot ad nekünk, hogy elutasítása esetén mi a kifogása és hogy milyennek szeretné látni a termékünket, hogy elfogadható legyen számára.

A "hasbeszélő" foglalkoztatását nem vetném el, de nem itt a piackutatásban használnám őket, hanem később, a marketing során. A vevő nem szereti a direkt rábeszélést, de a trükkös "hasbeszélő" túljárhat az eszén. Például: a szinte észrevehetetlen marketingfogásról jut eszembe egy film, amelyben egy villanásra vágták csak be egy ital képét és a nézőt ezzel szomjassá tették...

Összefoglalva tehát a "tyúklábszámlálókat" bíznám meg a menedzsment nevében, de nem csak számlálniuk kellene, hanem ok-okozati összefüggéseket is megtalálni a termék értékesítési lehetőségeiben.
süti beállítások módosítása