HTML

Vállgazd Blog

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének vitablogja.

Játékszabályok

Hogyan értékeljük a hallgatók hozzászólásait? Mire adunk pontot? Itt mindenki megtudhatja.

Friss topikok

  • leányvállalat: A Diákhitel elsősorban azoknak hasznos, akik semmilyen más forrásból nem tudnák finanszírozni tanu... (2013.12.03. 13:45) Pénzügy 1. kérdés
  • Herondale: Hitelfelvétel mellett csak végső esetben döntenék. Ebben az esetben a deviza alapú konstrukciót vá... (2013.11.29. 08:58) Pénzügy 2. kérdés
  • sallaiz: Egy fontos dologról ha jól láttam akkor nem írt senki. Ez az e-útdíj. Bár nem a városi logisztikáh... (2013.11.23. 15:05) ÉFM - 1. kérdés
  • Szántó Rúben: Szerintem ezt nem feltétlen igényelné a várásló közösség, csak a legtöbb szolgáltató vállalatoknak... (2013.11.22. 12:38) ÉFM - 2. kérdés
  • sallaiz: Hátránya még, hogy a hallgatók túl sok információhoz juthatnak hozzá, egyre nehezebb kiszűrni a re... (2013.11.16. 00:47) Információ - 2. kérdés

Linkblog

Motiváció a munkahelyen 6. kérdés

2011.05.03. 13:52 palfiildi

Milyen következménye lehet annak, ha egy áruházigazgatóval a beosztottak elégedetlenek, és ez kiderül az „alulról jövő”, anonim javaslatok formájában? Mindeközben tudjuk, milyen nehéz jó vezetőjelölteket toboroznia a cégnek.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vallgazd.blog.hu/api/trackback/id/tr972874431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

argó 2011.05.06. 18:12:18

Sziasztok!

Érdekesnek vélem a kérdést, hiszen két oldalról is meg kell vizsgálni. Egyrészt a vállalat fontosnak tartja-e az eladók véleményét és meglátását és így lenne-e ereje a felsővezetésnek azonnal elmozdítani egy áruház-igazgatót – akivel a z eladók nem állnak a szó szoros értelmében közvetlen kapcsolatban, másrészt szabad-e azonnal cselekedni és esélyt sem adni a vezetőnek az eladók szavára hallgatva.
Nem szabad elfelejteni, hogy a vezető is ember, ő is hibázik, bár vitathatatlan, hogy egy apró hiba is végzetes lehet egy vezető esetében. A Dechatlon esetén fiatalabbak töltik be az igazgatói tisztséget. így véleményem szerint járhat nekik még egy esély, azért is, mert sokszor nagyon nehéz jobb vezetőt találni a munkaerőpiacon, másrészt a hibáiból tanuk az ember (természetesen vonatkoztassunk el a végzetes, súlyos következményekkel járó rossz vezetői döntésektől)
Ebben az esetben felmerülhet viszont az a kérdés, hogy milyen lesz ezek után az áruház-igazgató kapcsolata az eladókkal, illetve hogy az eladók nem fogják-e azt gondolni, hogy semmit sem ér a szavuk. Fontos kiemelni, hogy ha valóban egy VEZETŐről van a negatív kritikát is meg kell tudnia becsülni.
Így véleményem szerint a járható út az lehetne, hogy az esetleges észrevételeket az áruház-igazgató elé tárja a felsővezetés, hogy legyen lehetősége változtatni. Ezt az eljárást kommunikálni kell az eladókkal is, hogy ne gondolják azt, hogy mostantól semmit sem ér a szavuk. És ha a következő negyedéves értékelésen is az eladók elégedetlenek, akkor el kell gondolkozni, hogy jó helyen (vállalat, vállalaton belül) van-e az áruház-igazgatónk. Ha viszont az igazgató képes változtatni hibáin, akkor szerintem még nagyobb megbecsülést kaphat alulról és az eladók is bátrabban fogják a negatív kritikákat elmondani.
Ebben az esetben a két legfontosabb tényező, hogy a vezető legyen felkészülve a negatív kritikára és a változtatás lehetőségére, illetve hogy az eladókkal kommunikáljon ő is, és a vezetőség is a dolgok menetéről.
süti beállítások módosítása